Robusteatea motorului depinde in cea maimare parte de configuratia sa, respectiv numarul de cilindri, cum sunt aranjati (in linie, in V sau orizontali opusi) si nu in ultimul rand de unghiul dintre bancurile de cilindri la motoarele in V. Daca amplasarea cilindrilor este mai putin favorabila din considerente economice sau de greutate, motorul primeste de obicei arbori de echilibrare insa se pierde la capitolul putere maxima.
Daca se ranforseaza blocul motor, axul motor poate prelua o parte din vibratile produse de motor. De asemenea folosirea de componente cu grad scazut de frecare permite o crestere a rafinamentului motorului. Acest motor are o aprindere la fiecare revolutie a pistonului (sau 720 grade/2= ax motor cu unghi de 360grade), cele doua pistoane functioneaza in aceeasi directie si pozitie. Acest fapt are drept rezultat o vibratie de doua ori mai mare decat cea generata doar de catre un singur cilindru.
Directia vibratiei este de obicei in plan vertical. Dintre toate aceasta configuratie este cea mai putin rafinata, fiind adaptata doar pe automobilele mini precum Fiat 128, Fiat Cinquecento sau Toyota Today. In ciuda faptului ca la inceput acest tip de configuratie al motorului a fost de aproximativ 660 cmc, majoritatea fabricantilor de automobile folosesc propulsoare cu trei cilindri in linie deoarece acestea au un grad al vibratiilor mult mai bun in comparatie cu cele cu doua doua pistoane.







