Piata auto din Germania trece in aceste zile prin mari schimbari dupa ce partidele verzi au mizat din 2017 totul pe masina electrica, si acum au anulat toate ajutoarele de tipul Incentive Rabla Plus.
Din a doua parte a lunii decembrie 2023 nici un german nu mai primeste BANI GRATIS daca vor sa-si cumpere o masina electrica sau PHEV, rezultatul fiind vizibil acum cand vedem statisticile pe luna ianuarie 2024.
Acum putem spune clar ca masina electrica NU MAI ESTE UN SUCCES in Germania in ciuda presei de casa a elecrificatilior, germanii cumparand masini EV mai putin cu 55% fata de aceeasi luna a anului precedent.
O alta schimbare despre care nu se vorbeste este cresterea cu pana la 44% a pietei de masini pe GPL, masini care nu au nici o treaba cu masinile pe CNG care au inregistrat la randul lor o scadere cu pana la 40%.
Abia acum vedem cum germanul de rand alege sa cumpere masini IEFTINE care au costuri de rulare MICI, adica masinile diesel si cele pe GPL in ciuda trend-ului european care forteaza in continuare masina electrica.
Statisticile arata ca in IANUARIE 2024 germanii au cumparat cu 10% mai multe masini DIESEL ( total 41.000 de unitati) si doar 22.474 de electrice fata de 54.600 unitati in urma cu 12 luni.
Anul 2024 urmeaza sa aduca mari schimbari pe pietele din Europa pentru ca masinile EV au preturi din ce in ce mai mari, iar costul aliementarii lor este mult mai mare decat cel al unui diesel modern.
In tarile cu autostrazi de top precum cele din Europa ( in afara de Romania), cine merge multi km are nevoie de un diesel, singura motorizarea care permite sa mergi 1000 de km pe autostrada la o viteza de 140 km/h fara sa pierzi ore prin statii de alimentare.
Aceeasi situatie urmeaza sa fie si in Romania unde guvernul psdpnl a decis sa reduca RablaPlus, vanzarile de masini EV fiind in cadere libera pentru ca pana si Dacia Spring va avea un pret de peste 20.000 euro in comparatie cu 10.000 euro cat era in 2023 cu RablaPlus.
SUNA SI PRIMESTI CEA MAI BUNA OFERTA PENTRU MASINA TA AICI:
2 sau 3 ani garantie fara limita de km!
De Luni-Vineri interval 10-19.00
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI