UE se gandeste sa introduca o noua lege valabila pe toate tarile din Uniune care sa interzica exportul de masini Euro 5 si Euro 6 in afara UE insa si in afara tarii de origine.
Adica milioane de masini Euro 5 si Euro 6 produse incepand cu anul 2011 nu se vor mai putea exporta in tari precum Moldova, Rusia sau tarile sarace din Africa pentru a scadea valoarea lor locala in UE.
Aceeasi lege prevede si imposibilitatea de a vinde aceste masini in afara tarii unde a fost inmatriculata pentru prima data, adica un VW Passat 2.0 TDI din 2019 nu se va mai putea vine in tari precum Romania sau Bulgaria pentru ca exportul este interzis.
Automat oficialii vor creste taxele pe plan local pentru aceste masini atat de mult incat valoarea lor de revanzare in interiorul tarii o sa fie atat de mica incat masina merge direct la demembrari.
Germanul nu va mai putea cere 15.000 euro pentru acest Passat din 2018 cu 188.000 de km a bord pentru ca valoarea sa urmeaza sa fie doar de 4.000 euro, iar taxele anuale pentru aceasta masina o sa fie din ce in ce mai mari.
Aceasta este singura solutie la care s-au gandit oficialii UE pentru a FAVORIZA electrificarea parcului auto, insa si oprirea vanzarii de masini SH din Franta si Germania spre tari sarce pecum Romania, Polonia sau Bulgaria!
UE VREA SA LIMITEZE MOBILITATEA EUROPENILOR!
Exemplul de baza este cel al unui VW Golf 5 1.9 TDI de 105 CP care consuma in medie doar 4.5 litri de motorina si care are o autonomie reala de peste 1.200 de km, in timp ce un Volkswagen ID.3 Pure Performance poate merge doar 300 km si consuma la fiecare alimentare 90 lei ( 45 kwh x 1.95 lei kw Enel X).