Toti soferii din Romania au descoperit ca in ultimii 15 ani alimenteaza mult mai putini litri la pompa fara sa stie si de ce!
Acum, putem spune ca Uniunea Europeana a implementat cateva directive in care constructorii auto trebuie sa scada capacitatea rezervoarelor de benzina si motorina pentru a facilita masina electrica insa si statiile de alimentare dintre marile orase.
Exemplul de baza este ca atunci cand pleci de la Bucuresti la Timisoara trebuie sa te oprestie sa alimentezi si la Sibiu sau Deva pentru ca Petrom-OMV sa afiseze un castig bun si pentru statiile din Sibiu sau Deva.
In urma cu 10 ani un Renault Megane 1.6 dCI de 130 CP putea parcurge distanta Bucuresti-Timisoara-Bucuresti ( 1.350 km) fara sa treaca pe la statia de alimentare, pentru ca motorul acela consuma doar 3.2 litri la 100 de km, iar rezervorul era de peste 60 de litri.
Acum cu un Megane 1.33 TCe cu rezervorul de 40 litri nu mai poti merge nici macar 500 de km fara sa treci pe la o statie de alimentare!
MASINILE AU REZERVOARE MICI PENTRU CA AU APARUT MASINILE ELECTRICE!
O alta mare problema a rezervoarelor mari de benzina si motorina, este masina electrica care in ochii UE si al producatorilor NU TREBUIE SA FIE PENALIZATA DE AUTONOMIE MICA IN AFARA ORASELOR!
Adica, un sofer de masina electrica nu trebuie sa fie panicat ca masina sa merge doar 300 de km in regim extraurban+autostrada, in timp ce masina sa veche pe benzina mergea fara probleme peste 600 de km!
Cat despre cei care conduceau un diesel de generatie veche, precum un Peugeot 508 1.6 HDI care avea un rezervor de 70 litri, acestia puteau merge cu o singura alimentare chiar si 1.800 km fara sa treaca pe la o statie de alimentare!
De asemenena, masinile noi au rezervoare de benzina atat de mici pentru ca acum constructorii de uita si la emisiile de CO2 WLTP, iar daca o masina are un rezervor mai mare cantareste si mai mult, deci este penalizata in fata Uniunii Europene!
VEZI CE AUTONOMII REALE AU MASINILE ELECTRICE 2022 LA O VITEZA DE 130 KM/H PE AUTOSTRADA!
Audi e-tron GT RS (83.7 kWh) – 291 km
Audi Q4 e-tron (77 kWh) – 365 km
Ford Mustang Mach-E (88 kWh) – 440 km
Hyundai Ioniq 5 (72.6 kWh) – 305 km
Kia e-Soul (64 kWh) – 393 km
Mercedes-Benz EQV (90 kWh) – 306 km
Opel Zafira e-Life (75 kWh) – 309 km
Porsche Taycan 4S (79.2 kWh) – 329 km
Škoda Enyaq ( 77 kWh) – 352 km
VW ID.4 (77 kWh) – 358 km
VW ID.4 GTX (77 kWh) – 320 km