Tesla Motors este un brand premium cand ne uitam la tehnologia afisata si pretul de vanzare real al masinilor, insa cand ne uitam la serviciile de service acestia stau extrem de slab.
Aceeasi situatie se regaseste in Romania la service-uri de marca precum Land Rover sau Maserati, insa aici vorbim de unitati service aflate in Bucuresti sau la doar cativa km de Capitala.
Fanii Tesla cu masini inmatriculate in Romania trebuie sa mearga in schimb 2.000 de km pana la Viena pentru a schimba un filtru de aer.
Si asa este o conditie obligatorie pentru ca masina sa nu iasa din garantie! Adica, daca nu vrei sa mergi 2.000 de km din Bucuresti pana la Viena trebuie sa platesti anual 800 de euro transportul pe plarforma al masinii.
EXEMPLU DE SOFER CARE DESCOPERA SERVICE-UL TESLA DE LA VIENA
Un bloger are un Model 3 si filmeaza interactiunea cu masina sa pe Youtube, insa de aceasta data a fost nevoit sa mearag la Tesla Viena pentru cateva reparatii pe garantie.
Acestea au avut un termen de 3 zile in plus fata de cat era normal, iar serviciile celor de la Tesla au fost chiar mai slabe si decat in cele ale unor marci de low cost precum Dacia.
Masina a fost predata murdara si fara elemente de siguranta asigurate in compartimentul motor.
Exact aceasta este situatia reala a posesorului de Tesla in Romania, o marca care are o imagine de top insa care este complet irelevanta ca vanzari fata de BMW sau Mercedes enz.
Tesla nu are nici un showroom oficial in Romania si nici un service oficial in tara! Totul se intampla din Austria in Vest!
Si realitatea este crunta pentru Tesla pentru ca in China si SUA acestia au foarte mari probleme cu mentenanta masinilor, adica degeaba vinzi 1 milion de masini EV pe an daca tu nu esti in stare sa schimbi 1 milion de filtre de aer sau sa repari cateva zeci de mii de masini care au probleme!
Si ca sa fie clar in toate statiile tip charger Tesla platesti daca conduci un Model 3, adica costurile “roti” pe 2.000 de m sunt mai mari decat cele ale parcugerii distantei cu un motor pe benzina sau diesel!