Sa achizitionezi o masina cu motor cu aprindere prin compresie este ceva normal atat in Europa cat si pe piata auto din Romania.
Fanii motoarelor MAC au devenit tot mai multi si oferta de asemenea vehicule este in prezent mult mai variata decat cea a masinilor echipate cu motoare clasice pe benzina.
Noi cei de la Autolatest am militat tot timpul in favoarea motoarelor pe benzina pentru ca acestea au devenit la randul lor mai economice si de ce nu sunt motoare care ofera o anduranta in timp mult mai mare decat cea a motoarelor diesel.
Noile aparitii in gama precum EcoBoost de la Ford sau propulsoarele TSI ale grupului VW sunt bune exemple ale evolutiei motorului pe benzina, insa piata auto din Romania cere in ultimii 4 ani o economie de combustibil si mai mare decat in trecut.
Asadar, motorul diesel a ramas cel mai cautat in comparatie cu cel pe benzina, iar noile MAC-uri europene au puteri maxime mult mai mari si un consum real de motorina mult mai mic decat ceea ce stiam noi pana acum.
Sa conduci un Renault Megane 1.6 dCI este o reala placere in Romania, iar consumul mediu nu depaseste granita a 4.2 litri pentru fiecare 100 de km. De asemenea un 1.6 TDi ajuns acum la 105 CP este un motor rafinat care la randul sau ofera performante socante atunci cand vorbim de o autonomie reala de motorina pe soselele din Romania.
EVOLUTIA MOTOARELOR DIESEL DE 2 LITRI
Cea mai mare batalie urmeaza sa fie data in segmentul de doi litri unde Renault ofera acum un 2.0 dCI de 202 CP cu o singura turbina pe piata din Europa sau Mercedes un clasic 2.2 CDI bi-turbo de peste 200 CP. Chiar si Opel cu al sau partener VM Motori ofera un 2.0 CDTI bi-turbo de 197 CP pe gama Zafira si Insignia, motor care arata performante de top pe sosea.
Pasul urmator urmeaza sa fie realizat de VW care anunta deja un 2.0 TDI Bi-Turbo care urmeaza sa dezvolte o putere maxima de 231 CP si un moment motor de 600 Nm. In acest moment este pusa in discutie chiar si existenta vehiului V6 3.0 TDI care echipeaza gama A4, A6 si A8. Pur si simplu nu mai este nevoie de inca doi cilindri pentru o putere maxima de peste 230 CP.
Francezii ofera in prezent noul 1.6 dCI in versiunea bi-turbo la o putere maxima de 160 CP si 360 Nm, moment cand fratiorul mai mare de doi litri trebuie sa treaca la un nou nivel de putere care sa ajunga in zona de peste 220 CP si +550 Nm.
Peugeot are in gama 2013 un HDI de doi litri care dezvolta o putere maxima de 204 CP si 450 Nm, motor extrem de puternic si de ce nu rafinat.
Marii perdanti in aceasta lupta sunt italienii de la Fiat inca nu au un motor diesel de doi litri Multijet care sa dispuna de o putere maxima mai mare de 200 CP, asemenea celor din Japonia sau Coreea de Sud.