Seful Stellantis, Carlos Tavares este primul CEO care arata care sunt de fapt marile probleme ale masinilor electrice

Articole Interesante

De fiecare data cand vorbim de o masina electrica ne gandim la viitor, la eficienta si de ce nu la reducerea costurilor cu combustibilul traditional.

In realitate masinile electrice au o perioada de viata reala la jumatate fata de cea a unei masini diesel sau pe benzina. Carlos Tavares spune ca un BMW Seria 3 E90 sau o Skoda Octavia II chiar si dupa 15 ani din momentul productiei si cu peste 200.000 de km la bord inca reprezinta masini care mai pot merge pe sosele inca 10 ani.

LCA (Life Cycle Assessment) masini electrice, ev cars LCA (Life Cycle Assessment), tavares despre masinile electrice, probleme masini electrice, cost inlocuire acumulator zoe, pret baterie vw id3, pret baterie tesla model 3, pret baterie kia eniro 2021

Tavares spune ca dupa 10 ani masina electrica va avea nevoie de un acumulator complet nou care are un pret in medie de peste 10.000 euro, pret care duce masina automata la reciclare.

Adica, indiferent de km de la bord bateria unei masini se degradeaza din prima secunda, iar pentru a pune masina pe sosea costurile sunt atat de mari incat nici un proprietar nu va da acesti bani.

LCA (Life Cycle Assessment) masini electrice, ev cars LCA (Life Cycle Assessment), tavares despre masinile electrice, probleme masini electrice, cost inlocuire acumulator zoe, pret baterie vw id3, pret baterie tesla model 3, pret baterie kia eniro 2021

Pe langa asta Tavares vorbeste si de LCA (Life Cycle Assessment) masini electrice, ev cars LCA (Life Cycle Assessment), tavares despre masinile electrice, probleme masini electrice, cost inlocuire acumulator zoe, pret baterie vw id3, pret baterie tesla model 3, pret baterie kia eniro 2021 care reprezinta ciclul complet de reciclare al unei masini electrice din momentul productiei pana cand acesta urmeaza sa fie reciclat.

LCA (Life Cycle Assessment) masini electrice, ev cars LCA (Life Cycle Assessment), tavares despre masinile electrice, probleme masini electrice, cost inlocuire acumulator zoe, pret baterie vw id3, pret baterie tesla model 3, pret baterie kia eniro 2021

Fata de o masina pe benzina care poate merge fara probleme si cu, costuri foarte mici chiar si 25 de ani sau 1 milion de km, o masina electrica va avea nevoie de unul sau doi acumulatori pe aceasta perioda care sunt extrem de costisitori atat la achizitie cat si cei vechi la reciclare.

LCA (Life Cycle Assessment) masini electrice, ev cars LCA (Life Cycle Assessment), tavares despre masinile electrice, probleme masini electrice, cost inlocuire acumulator zoe, pret baterie vw id3, pret baterie tesla model 3, pret baterie kia eniro 2021

Ultimul factor despre care putin nu vor sa vorbeasca este ANVELOPA care este cel mai mare poluator la o masina electrica pentru ca aceasta este de doua ori mai grea decat aceeasi masina pe benzina. Uzura anvelopelor este dubla pe aceeasi distanta indiferent de ceea ce zic producatorii.

LCA (Life Cycle Assessment) masini electrice, ev cars LCA (Life Cycle Assessment), tavares despre masinile electrice, probleme masini electrice, cost inlocuire acumulator zoe, pret baterie vw id3, pret baterie tesla model 3, pret baterie kia eniro 2021

Si mai jos nu trebuie uitat faptul ca un BMW 730d 2021 poate merge aproape 1500 de km cu doar 78 de litri de motorina, in timp ce o masina electrica moderna cu un acumulator de 64 kwh si peste 200 de CP trebuie sa alimenteze de 5 ori pentru a atinge aceeasi distanta!

Adica 5 ore in plus chiar si daca mergi la cel mai rapid charger EV din Europa.

LCA (Life Cycle Assessment) masini electrice, ev cars LCA (Life Cycle Assessment), tavares despre masinile electrice, probleme masini electrice, cost inlocuire acumulator zoe, pret baterie vw id3, pret baterie tesla model 3, pret baterie kia eniro 2021

s

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Galerie Foto

Articole Recente