Autostrazi in BulgariaCei de la sud de Dunare stau mult mai bine decat Romania la capitolul autostrazi pentru simplu fapt ca acestia au in uz peste 650 de km in acest an, cifra care nu este cu mult mai mare decat cei 530 de km din Romania insa pentru o tara cu o suprafata de doua ori mai mica si un parc auto infin este suficient.
Se pare ca bulgarii au inteles ca fara autostrazi tara nu are cum sa se dezvolte, iar turismul bulgaresc este de cel putin 10 ori mai peformant decat cel de la noi pentru ca turistii au acces spre litoral mult mai facil.
Mai mult decat atat Bulgaria a inteles ce inseamna sa atragi investitori si a construit doua culoare de autostrada care pleaca din Sofia spre Grecia si Turcia, culoare care au crescut exponential valoarea veniturilor generate din investitii in sudul tarii.
Autostrazi in Serbia
Serbia poate sa se mandreasca cu un dintre cele mai bine dezvoltate infrastructuri rutiere din Europa de Sud-Est. Aceasta culmineaza cu o superba autostrada suspendata prin mijlocul Belgradului, sistem care permite traversarea capitalei sarbesti in doar 7 minute.
Cea mai noua investitie in Serbia este autostrada Boljare-Bar care leaga Serbia de litoralul din Muntenegru.
Autostrazi in Ucraina
Vecinii de la nord de Romania au o infrastructura rutiera sovietica adica una care pare rupta dintr-un film realizat in SUA. In mare putem spune ca Ucraina are una dintre cele mai vaste retele de autostrazi din Europa de Est, acestea legand eficinet toate orasele importante din tara.
In Kiev exista 5 mai autostrazi cu mai mult de trei benzi pe sens care permit accesul spre capitala fara prea mari probleme.Ucraina dispune de un parc auto de mari dimensiuni insa conceptia sovietica a infrastructurii rutiere a facut fata fara probleme noilor automobile cumparate in capitalism.
Autostrazi in Ungaria
Aici lucrurile sunt clare respectiv Ungaria dispune de peste 1.400 de km autostrazi de cea mai buna calitate care leaga toate localitatiile din tara fara probleme.Accesul in Budapesta este facilitat de cele 5 autostrazi si un ring exterior in regim de autostrada de factura noua.
Cea mai dezvoltata retea de sosele este in partea de Vest unde Ungaria are granita cu Austria.
In est mai trebuie realizati aproximativ 50 de km pentru a lega magistralale unguresti de vama Nadlac. Aceasta urmeaza sa fie terminata conform ungurulor doar atunci cand si Romania termina autostrada Arad-Nadlac.
Si cum stam noi la acest capitol?
Pe scurt trebuie sa spunem ca suntem intr-o stuatie extrem de grava, respectiv suntem cel putin cu 50 de ani in urma Ucrainei sau a Ungariei la capitolul infrastructura rutiera.Sa nu poti ajunge pe autostrada de la Bucuresti la Timisoara sau de la Bucuresti spre Cluj Napoca sau Iasi reprezinta impedimente grave din toate punctele de vedere.
De exemplu un drum Bucuresti-Arad este realizat in medie in aproximativ 8-10 ore cu o masina normala pentru ca din cei peste 580 de km care trebuie parcursi doar 160 km sunt rulati pe autostrada. Mai mult decat atat cea mai mare parte din aceasta distanta este parcursa pe drumuri nationale cu o singura banda pe sens alfate in zone muntoase sau care serpuiesc precum cel de pe valea Muresului ( Deva-Arad).
Singura autostrada care leaga complet doua orase mari din Romania este Bucuresti-Constanta, autostrada care se afla intr-o stare deplorabila in zona Bucuresti-Lehliu Gara, loc unde viteza reala nu poate sa depaseasca 100 de km/h pentru ca exista riscul de a pierde o roata intr-o groapa.
Cel mai mare soc a fost parcurgerea autostrazii Timisoara-Arad cu o viteza de 80 km/h datorita surparii unor sectiuni intregi in solul nisipos.
Faina treaba!
Sfaturi pentru guvernanti!
Pentru a benefecia de investitii mari din afara tarii trebuie sa realizam o reta nationala de autostrazi. Aici trebuie sa legam Bucurestiul de Timisoara si Bucurestiul de Craiova. De asemenea drumul expres Bucuresti-Iasi trebuie sa fie transformat intr-o autostrada.Asadar, primul sfat dat guvernantilor este sa termine autostrada Bucuresti-Nadlac.
Pretul pe km de autostrada este cel mai mare din lume in Romania deci putem sa angajam cele mai bune firme din Germania cu tot cu muncitorii germani. Doar asa putem sa vedem un lucru realizat bine si cine stie poate mult mai ieftin decat in prezent.
Daca nu crezi vezi in video atasat cum se construiesc faimoasele autobah din Germania….autostrazi care sunt mult mai ieftine decat la noi!!!!!
Si nu in ultimul rand noi credem ca Romania este in stare sa termine cei 30 de km de centura ocolitoare a Bucurestiului care a fost trecuta pe doua benzi pe sens doar in partea de nord.
Daca vreti eficienta in cea mai mai mare capitala din Sud Estul Europei consideram ca suntem in stare sa construit si un al doilea ring al Bucurestiului care sa lege autostrazile A1 de A3 si A2.
In rest toate bune si frumoaase in Romania, locul unde fanii Autolatest sunt sfatuiti sa-si achizitioneze masini de teren din gama SUV in ciuda faptului ca sunt mari in trafic si ca au un consum mai mare, insa sa circuli pe sosele parca venite din perioada 1945 Berlin este destul de dificil financiar.
Cei avansati pot oricand sa-si cumpere un pick-up clasic cu sasiu separat si arcuri lamelare in spate, masina ideala de Bucuresti vara-iarna!