Marea noutate se numeste Opel Tigra si reprezinta raspunsul nemtilor la monopolul din clasa mica al constructorilor francezi .
Chiar daca primul roadster de mare serie care a fost echipat cu un acoperis escamotabil a fost tot un constructor din Germania respectiv renumitul Mercedes SLK, prima generatie, scoala franceza a contacarat serios prin lansarea in premiera la sfarsitul anilor 90 a primului roadseter de clasa mica cu acoperis de otel ( hard top), modelul de succes 206 CC al celor de la Peugeot demonstrand faptul ca un roadster daca dispune de o inovatie precum hard top-ul si daca este oferit in schimbul unui pret pe care si l-ar putea permite o mai mare parte din clienti ar deveni automat un succes.
Rezultatul a fost cel scontat si micutul Peugeot o devenit un best-seller, marea majoritate a clientilor fiind de sex feminin.
Tinand cont de acestea, cei de la Opel au considerat la randul lor ca nu ar fi o greseala sa conceapa si ei un mini roadster cu acoperis escamotabil, rezultatul fiind noul Tigra. Vechea generatie care s-a construit pe baza platformei vechiului Corsa a fost, in ciuda unor probleme de ordin calitativ, o masina deosebit de indragita, marii consumatori de Tigra fiind cum era de asteptat tot femeile.
Noua genearatie si ea construita pe baza ultimei Corsa se prezinta altfel, acum Tigra pe langa faptul ca este atat un coupe si un roadster atractiv, iar calitativ aceasta se ridica la un nivel superior generatiei precedente.
Transformarea din coupe in roadster se realizeaza in doar 18 secunde.
Ca design noul Tigra se integraza perfect noii linii generale Opel, in partea frontala putem observa un look asemanator cu cel de la fratiorul mai mare Astra, iar in spate stopurile elipsoidale amintesc de Astra GTC . In interior noua Tigra imprumuta de asemena fara nici o modificare plansa de bord a Corsei un interior nu prea anost insa foarte bun calitativ. Unul dintre cele mai surprinzatoare elemente ale Tigrei este volumul portbagajului care poate depasi 500 de litri, daca acoperisul este ridicat.
Acesta performanta se datoreaza unui compartiment suplimentar gasit in spatele scaunelor, care are o capacitate de stocare de 70 de litri. Cand Tigra se transforma in roadster, volumul portbagajului are 250 de litri, capacitate suficienta pentru a adaposti lada frigorifica si saltelele necesare petrecerii unei zile pe plajele insorite ale Marii Negre.
Ca motorizari, noul Tigra poate fi echipata cu doua propulsoare Twinport, unul de 1,4 litri care dezvolta o putere maxima de 90 de CP putere suficienta pentru un condus relaxant.
Motorul de 1,8 litri care dezvolta o putere maxima de 125 de CP se adreseaza celor cu usoare pretentii sportive .
Amandoua motoarele corespund normelor de poluare Euro 4. La capitolul diesel Tigra poate fi echipata cu modernul CDTI de 1,3 litri de origine Fiat, cu acest motor Tigra consumand in medie doar 4,6 litri de motorina la 100 de km parcursi. Acoperisul in doua culori este realizat de catre consacratul constructor francez Heulitz din Cerizay.
Conform spuselor celor de la Opel pana in prezent acestia dejau au comercializat 35 de unitati in Romania, pana la sfarsitul anului se estimeaza ca aproximativ 100 de Tigra vor circula pe soselele noastre. Pretul de achizitie al Tigrei incepe de la 13.403 euro, pret CIP.
Opel Tigra este un roadseter foarte reusit, buna variabilitate si designul atractiv facand din acest autoturism cu adevarat primul concurent serios pentru roadsterele franceze.
Aprilie 2005