Toti specialistii cunosc faptul ca 80% dintre clientii persoane fizice din Germania cumpara masina personala de la dealer cu maxim 2 ani vechime si maxim 30.000 de km, adica o cumpara exact atunci cand aceasta pierde cel mai mult din valoare de revanzare.
Acesta este si motivul pentru care intreaga piata auto de masini electrice din Germania a intrat in colaps in acest an, germanul de rand cunoscand faptul ca masina electrica odata cumparata ramane pe vechi la el pentru ca nu se mai poate vinde SH.
Exemplul cel mai bun este cel al masinilor electrice care nu sunt Tesla si care pierd chiar si 90% din valoarea initiala in 6-8 ani, adica sa platesti 100.000 de euro pe una noua dupa care sa primesti maxim 10.000 euro in cativa ani inseamna ca tu pierzi 90.000 euro din start.
Si asta fara sa mai tinem cont de posibile probleme cu acumulatorul care are o garantie maxima de 160.000 de km, pretul unei baterii de peste 64 kwh fiind de peste 22.000 euro fara manopera.
Acestea sunt principalele criterii pentru care germanul de rand cumpara in masa masini pe benzina hybrid sau chiar si diesel, acesta cunoscand faptul ca peste 6-8 ani va avea pe piata SH un pret de cel putin 50% din valoarea initiala si nici macar nu este limitat de sutele de ore pierdute la statiile de incarcat cum vedem la cele electrice.
Specialistii spun ca masina electrica este optima doar pentru mersul in oras unde o baterie de capacitate mica se incarca repativ repede, insa tot acestia spun ca clientii de masini EV de oras mai au acasa cate o masina de tipul SUV diesel de peste 200 CP care este vehiculul ales pentru iesirile in afara urbei fara frica de a ramane fara curent in baterie.
“The low residual value makes the car very expensive in the first few years when it is turned over. This means that major customers in the fleet business are already withdrawing from e-models.”
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI