Accidentele mortale din ultima perioda si lipsa pentru urmatorii 3 ani a unor alegeri pe plan plolitic permite MAI si CNAIR sa implementeze noile radare fixe de tipul viteza medie.
Acest sistem este implementat cu succes de cativa ani in cateva tari europene unde soferii primesc acasa pe numarul masinii amenda fara ca politia sa se mai chinuie sa-i indentifice.

MAI reglementeaza acum noile regului care vor facilita darea unei amenzi automat pe radar pe proprietarul masinii fara sa mai conteze cine a fost la volan, sitatie aplicata si masinilor parcate ilegal in marile orase precum Bucurestiul care trebuie sa recupereze 130 de milioaen de lei de la parcare fara plata din ultimii trei ani.
CUM FUNCTIONEAZA SISTEMUL RADAR VITEZA MEDIE?
Acesta deja este implementat deja pe cele mai noi autostrazi din Romania in zona stalpilor CNAIR care au si senzori tip bucla inegrati in asfalt, senzori care la ora x inregistreaza masina cu viteza y, iar dupa 50 sau 200 de km alte camere fac aceelasi lucru cu ajutorul unui software care calculeaza viteza medie si da si automat amenda.

Viitoarele amenzi trebuie sa fie platite de catre soferii vitezomani pentru ca, pe langa amenda risca si anulare placutelor de inmatriculare automata dupa o anumita perioada, si daca esti prins intrafic fara numere valabile nici ITP-ul si nici RCA-ul nu mai sunt valabile, adica este direct dosar penal.

In Romania o mare parte dintre amenzile rutiere din provincie sunt anulate la primaria prin simplul fapt ca exista o coruptie politica incredibila, motiv pentru care amenzile sa nu mai poata sa fie anulate la primariile de unde apartin soferii, respectiv sa fie platite online intr-un cont special care sa duca banii in zona de siguranta a infrastructurii rutiere.

Respectiv, de acei bani sa fie realizate imbunatatiri ale infrastructurii actuale, insa si montarea de alte radare fixe in zonele unde au fost inregistrate accidente mortale in decursul anilor.













