In ciuda faptului ca sunt multi din presa auto care forteaza electrificarea pietei auto, trebuie spus ca adevarul din acest inceput de an este extrem de dureros pentru simplul fapt ca europenii NU mai cumpara masini electrice.
Dealerii se chinuie sa le vanda pe cele produse in 2023 chiar daca suntem deja la aproape jumatatea anului 2024, iar cele noi blocheaza porturile din Europa daca sunt importate din China.
Situatia este extrem de nefericita pentru dealerii de masini electrice pentru ca ei incearca acum sa vanda o masina veche de 1 an de zile cu un pret mai mic cu 20%, insa modelul noi 2024 este deja la vanzare cu un pret mult mai mic.
Specialistii anuntat pierderi masive din partea importatorilor si a dealerilor care au fost fortati sa cumpere aceste masini pe linii de credite, reducerile pentru aceste modele electrice urmand sa fie incredibile incepand cu aceasta toamna.
Sfatul Autolatest este sa mai asteptati pana dupa luna iulie cand toti dealerii urmeaza sa “scape” de masinile cumparate cu “forta” de catre importatori pentru ca sunt vechi si nu corespund normelor de siguranta GSR2, norme obligatorii pentru toate masinile noi vandute in Europa dupa data de 7 iulie 2024.
Mai mult decat atat, masinile electrice deja aflate pe stocuri trebuie sa fie vandute cat mai repede pentru a face loc celor noi deja in tranzit care benefeciaza de normele de siguranta GSR2, adica puteti cere discount-uri si mai mari pentru orice masina electrica dupa 7 iunie 2024.
O alta mare porblema sunt cele cateva sute de mii de masini produse in China si care deja sunt in porturile din Europa, masini care urmeaza la randul lor sa primeasca reduceri masive de preturi de pana la 40% doar ca sa fie vandute.
🇨🇳🇧🇪 Belgium's ports are drowning under Chinese electric cars: 'Some are parked here for a year or more'
China's overcapacity in production (as it aims to capture a quarter of the European EV market) has inundated the ports of Antwerp and Zeebrugge.https://t.co/EFwBqmlfld
— Le Monde in English (@LeMonde_EN) May 9, 2024
Singurele masini care vor avea un pret constant sunt cele produse in Europa cu motoare ternice diesel si benzina, masini care de fapt reprezinta 90% din intreaga piata auto europeana in anul 2023-2024.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
Pentru ocuparea suprafetelor portuare plateste cineva? Daca nu, ar trebui ca toate sa fie luate inapoi cu navele care sosesc cu cele aduse noi. Dar poate asa trebuie sa se intample, chiar am prevazut si informat dealerii, vor ajunge sa dea DOUA autovehicule la pret de una. Este vorba de cele complet electrice. Cu una circuli si cealalta e la incarcare. Supravegheat, astfel e pericol de incendiu.
Mașinile electrice sunt o porcărie, asa zisa politică ecologica duce UE de râpă, incet și sigur se revine la motoarele cu ardere interna ,numai crede nimeni dintre producătorii auto în politica verde a UE, deoarece lea faliment afacerile ,nu de mirare ca multe țări din afara UE nu vor sa audă de acorduri climatice, lea transmis ca UE poate sa le păstreze pt ei,aia cu cota de carbon e și mai criminală, afacere pe față, minciuna ambalata frumos, însă fără nici un viitor fără o economie reală și funcțională, asa zisul proiect verde va fi un eșec răsunător, defapt se vede realitatea ,nimeni nu mai vrea mașini electrice ,o său se dea gen cumperi una mașină electrică,două cadou.
Ca sa vedeti ce baliverne se scriu de catre asa zisii specialisti auto. A trecut un an, unde sunt masinile electrice cu pret de Logan ? Nimeni nu cumpara , preturile scad, e dezstru, vai de noi. Sa-mi aratati si mie unde sunt masinile electrice ieftinite.