Kia a reusit sa dea nastere unei masini de clasa compacta cu un look de crossover care ofera un interior de MPV compact, succesul sau urmand sa fie sustinut si de conceptia tehnica a noii generatii.
Si cand spunem asta ne uitam la faptul ca cei de la Kia au ales sa dezvolte noul Niro atat in versiunea Hybrid, cea PHEV insa si cea full electrica.
Daca vrei un Niro de baza poti alege gama relativ ieftina care are sub capota un motor clasic 1.6 GDI cuplat la o cutie 6DCT care are integrat un motor electric. Acesta ofera o putere maxima de 141 CP asemenea generatiei actuale.
Vedeta gamei este insa Niro PHEV, care are in premiera un motor electric mai puternic care duce puterea maxima pana la 183 CP.
Gama electrica Niro EV are aceelasi acumulator de 64.8 khw, iar motorul se afla in fata si ofera o putere maxima suficienta de 204 CP. Kia spune ca noul Niro EV merge 500 de km WLTP in oras.
DE CE NIRO DEVINE O PROBLEMA PENTRU VW, OPEL, RENAULT, FIAT, PEUGEOT?
Surse din cadrul industriei auto europene mentioneaza faptul ca Renault, VW si Fiat au pierdut complet o mare parte din clienti pentru ca nu au reusit sa dezvolte masini Hybrid sau PHEV veritabile care sa conteze pentru piata din anul 2023.
Adica, faricantii europeni au ales sa mearga 100% spre dezvoltarea de masini electrice, si sa renunte la cele cu motoare termice. Daca in trecut ( 2019) vedeam cum Grupul Renault fabrica peste 3.7 milion de masini diesel si pe benzina, acum francezii trebuie sa se astepte la o productie reala de maxim 200.000 de exemplare Megane E-Tech si cateva sute de mii de model Clio si Captur hybrid.
Aceeasi situatie se regaseste si Grupul VAG care a scos de la vanzare modelele PHEV, iar cele clasice au termen de livrare special gandit sa fie mare pentru a forta clientii sa-si cumpere modele electrice ID.
In 2019 VW Grup producea peste 10 milioane de masini pe benzina si diesel, iar in 2021 cifra a scazut pana undeva in zona de 8.5 milioane de unitati. Incepand cu anul 2023 vom vedea o scadere si mai pronuntata a vanzarilor celor de la VAG pentru ca nu mai vor sa produca masini cu motoare termice!
Realitatea crunta pentru europenei este ca un Niro in trei versiuni de motorizari urmeaza sa fie un best-seller, iar decaderea unor marci precum VW, Renault sau Fiat se datoreaza doar nebuniei lor de a forta electrificarea Europei.
Singurii concurenti pentru gama Kia Niro sunt japonezii de la Toyota care au o gama buna de modele hybrid, insa care sufera la capitolul modele EV si PHEV.
DATE TEHNICE OFICIALE KIR NIRO 2022:
Kia Niro EV 64.8 kWh battery (power/reduction gear); 150 kW (204 hp): power consumption combined 16.2 kWh/100 km; CO₂ emissions combined 0 g/km; Efficiency class A+++. Up to 460 km range 1
Kia Niro Hybrid 1.6 GDI (Petrol/DCT6); 103.6 kW (141 hp): combined fuel consumption 4.2 l/100 km; CO₂ emissions combined 97 g/km; Efficiency class A+.
Kia Niro PHEV 1.6 GDI (petrol/electricity/DCT6); 134.6 kW (183 hp): combined fuel consumption 1.6 l/100 km; Electricity consumption combined 13.0 kWh/100 km; CO₂ emissions combined 36 g/km; Efficiency class A+++.