În încercarea de a scăpa de ambuteiaje şi de gropi, şoferii români se reorientează către cele câteva şosele care le oferă condiţii mai bune de trafic. Însă imprudenţa, concretizată în principal în viteză excesivă şi depăşiri neregulamentare, duce la adevărate tragedii. Până nu demult, DN 1 (Bucureşti- Oradea) era considerat cel mai periculos din ţară din cauza numărului extrem de mare de accidente rutiere grave produse aici în ultimii ani, arată oficialii Poliţiei Rutiere.
Odată ce ambuteiajele au început să se ţină lanţ, iar şoseaua s-a umplut de gropi, DN 1 a fost detronat în acest top al morţii de DN 2 sau E 85, ce leagă Bucureştiul de frontiera cu Ucraina, unde carosabilul este impecabil. În primele şase luni ale acestui an, pe această şosea s-au produs 96 de accidente grave, soldate cu 52 de morţi şi 77 de răniţi grav. E drept că numărul accidentelor a scăzut faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însă numărul morţilor rămâne acelaşi, au adăugat reprezentanţii Poliţiei Rutiere, care încearcă să explice cum s-a schimbat, în mai puţin de un an, harta neagră a României.
Potrivit statisticilor, locul secund al aceluiaşi clasament sumbru este ocupat de DN 6 (Bucureşti-Cenad), unde, anul acesta, s-au înregistrat 82 de accidente rutiere grave, soldate cu 46 de morţi, urmat de DN 1 (Cluj-graniţa cu Ucraina), cu 36 de accidente grave. Reţeta unei morţi sigure Principalele cauze ale accidentelor produse pe cele trei drumuri sunt neaten ţia şoferilor, viteza excesivă, depă şirile neregulamentare şi oboseala.
În multe cazuri însă, vinovaţi sunt şi pietonii care traversează neregulamentar. Statisticile dau şi ingredientele pen tru reţeta unei morţi sigure pe fieca re dintre cele trei drumuri naţionale: cei cu maşini puternice, care rulează cu peste 100 de kilometri/oră, în fiecare marţi, vineri şi sâmbătă, între orele 11. 00 şi 18.00. Peste toate acestea se adaugă şi zonele periculoase (în care au loc frecvent accidente grave).