Mercedes Benz are vanzari din ce in ce mai mici pentru ca intreaga filozofie a marcii a fost complet schimbata dupa anul 2020 cand germanii fost primii care au declarat ca electrificarea este viitorul.

In acesti ultimi cinci ani Mercedes a pastrat o gama buna de motoare diesel cu 4 si 6 cilindri, insa constructorul a crescut atat de mult preturile pentru aceste masini incat se mai pot achizitiona doar de catre companiile de leasing.
Adica, in 90% dintre cazuri clientii de Mercedes cumpara aceste masini doar cu 3-5 ani vechime si peste 50.000 de km, adica legatura stransa intre producator si primult client pur si simplu nu mai exista.

CE MAI REPREZINTA MERCEDES IN PREZENT?
Ce obții de la ceea ce a definit marca timp de decenii? Excepții onorabile în cazul câtorva modele remarcabile, insa doar imaginea unei marci prestigioase care producea masini care nu aveau decat o garantie de 2 ani fara limita de km pentru ca era o garantie irelevanta, masinile de generatie veche fiind foarte fiabile.
In prezent din Mercedes au ramas doar fragmente de excelență tehnică, din ce în ce mai multe modele se îndreaptă spre mediocritate, iar Mercedes nici măcar nu mai încearcă să remedieze problema.

Puteți doar să visați la confort și calitate în interioarele mai zgomotoase pline de ecrane care după doar câteva zeci de mii de kilometri par considerabil mai sărace si uzate moral decât erau înainte.
COLAPS LA CAPITOLUL VANZARI!
Mercedes a vândut doar 441.500 de autoturisme și 83.800 de vehicule comerciale în această perioadă, ceea ce reprezintă un declin cu adevărat terifiant de 12 % de la an la an.

Pentru Mercedes, China, o dată cea mai mare piață, a arătat un declin suplimentar de 27 % față de anul trecut (125.100 de mașini), dar lucrurile nu au fost mult mai bune în SUA, unde germanii au vândut cu 17 % mai puține mașini cu un rezultat de 70.800 de vânzări.
Asia mai largă nu ajută (-22%) și doar stagnarea în Europa, în principal datorită creșterii moderate (+3%) în Germania, a asigurat că declinul general este de “numai” 12%.

Modelele electrice, care au fost atât de populare de ani de zile, nu au ajutat deloc marca, doar 42.600 de mașini reprezentând mai puțin de 10% din vânzările totale și stagnarea de la an la an.
Acum, in ultimul ceas parca s-au mai dezmeticit insa realitatea este ca Mercedes este un costructor depasit tehnologic pentru ca nu mai are motoare termice bune, puternice si fiabile, iar modelele Hybrid si PHEV sunt o gluma fata de ceea ce ofera deja in Europa chinezii.

Acesta este un motiv pentru care noul CLA are sub capota propulsorul 1.5 Turbo produs in China de catre Geely pentru Mercedes, motor insa care nu poate sa substituie lipsa dezvoltarii ( R&D) de motoare in-house Mercedes in ultimii 10 ani, adica din momentul DeselGate 2015.



















Dieselul și benzina vor intra in faliment până în 2030 la fel și mâncătorii de rahat care le salta in slăvi .
Nu esti decat un electrificat frustrat ca-i ingheață coaiele in masina eco electrica care are viteza maxima pe autostrada 90 km/h