Se pare ca francezii de la Renault nu vor sa-si diminueze cota de profit anuala, iar crizele SARS COV19 si cea a semiconductorilor nu reprezinta mare lucru pentru marca Renault.
Si asta o spun chiar francezii care se plang ca marca Renault a pierdut atat de mult in ultimii 3 ani, incat a devenit o marca cu vanzari slabe pe toate pietele.
Presa din Franta spune ca de vina este cresterea pretului la toate masinile vandute in 2022 vs pretul lor din anul 2020 inainte sa incearpa pandemia coronoavirus.
Revenind la piata din Romania si vedem ca povestea marcii Renault este mult mai compleza aici pentru ca preturile de vanzare ale masinilor sunt mult mai mari in comparatie cu cele din anul 2019.
Din start trebuie mentionata gama Renault Megane 2019 vs Megane 2023, un Megane Sedan 1.33 TCe SL din 2019 avea un pret de vanzare fara Rabla care incepea de la 15.850 euro. Acum, aceeasi masina in aceeasi forma construita in aceeasi uzina se vinde tot in Romania cu un pret de 22.000 euro, adica vorbim de o crestere peste 6.000 euro!
Aceeasi situatie se regasete si la modelele Talisman, Clio, Koleos sau Kangoo indiferent din unghi privim aceasta situatie.
Cresterea pretului pentru un produs lansat inainte de 2018 si care inca se produce in 2023 nu poate decat sa duca la un colaps total al vanzarilor pe toate pietele.
Aceeasi situatie se regaseste si la VW sau Skoda, care vand in mare parte aceleasi masini cu preturi mult mai mari doar pentru ca acestia sa-si acopere marja de profit in 2023, nu mai fac volume insa au aceelasi profit!