Aceasta a venit pentru grupul VW drept o mare inovatie pentru ca era capabila sa fie modulabila atat pentru o maisna precum Audi TT insa era capabila sa fie modificata sa fie construita pe ea si un SUV precum Tiguan sau o berlina full size precum Skoda Octavia.
Marea capacitate a platformei VW era si aceea ca acum VW sau Skoda sau Seat puteau monta in sfarsit si o punte spate low-cost cu brat tras si punte rigida intre cele doua axe, sistem care a mai fost vazut pe masinile VW pe gama VW Golf IV sau Skoda Octavia I.
Acum toate masinile grupului care au o putere maxima mai mica de 140 CP primesc standard o punte spate identica cu cea a unei Dacia Logan, adica o suspensie low-cost realizata pentru a reduce costurile de constructie.
In aceasta gama de motorizari putem integrea toate motoarele TSI din gama 1.0 TSI si 1.2 TSI, iar diesel-ulul este noul 1.5 TDI si toate versiunile 1.6 TDI si chiar si gama 2.0 TDI pe anumite versiuni de putete.
In titlu spuneam 80% dintre masinile cu aceasta platforma pentru ca exact acesta este procentul de masini vandute de VW cu motorizarile mici, versiunile GTD de 180 CP sau motoarele TSI de peste 200 CP primesc fara discutie o punte spate multi-link.
Chiar si masina romaneasca Dacia Duster are in versiunea 4WD o punte spate multi-link de ultima generatie care reprezinta un salt tehnoloigic imens in comparatie cu puntea spate rigida a lui VW Golf asementoare cu cea a vechiului model Dacia 1300.
De partea cealalta a baricadei Opel si Renault inca folosesc puntea rigida pe Astra si Megane, insa acestia nu ascund acest lucru.
Cei mai buni sunt Ford, KIA si Hyundai care ofera pe toate versiunile de motorizari o punte spate multilink pe modelele Focus, Ceed si i30.
Masinile care utilizeaza platforma MQB si care au punte spate rigida low-cost sunt urmatoarele:
Audi A3 Mk3
Audi TT Mk3
SEAT León Mk3
Škoda Octavia Mk3
Škoda Superb Mk3
Volkswagen Golf Mk7
Volkswagen Golf SportsVan
Volkswagen Passat B8 Mk8 2
Volkswagen Tiguan Mk2
Volkswagen Touran II MPV
Volkswagen Caddy Mk4
SEAT Altea Mk2
Audi Q3 Mk2