Dupa ce BMW a prezentat modelul M5 cu o putere maxima a motorului de 507 CP, Mercedes ramasese in urma pentru ca al sau E55 AMG dezvolta “doar” 476 CP. Cum asa ceva este inacceptabil, Mercedes a apelat la AMG si astfel s-a nascut E63 AMG, care, asa cum ne putem da seama din indicativ dispune de un propulsor de 6,3 litri, in configuratie V8. Motorul este unul aspirat si dezvolta 514 CP, cu 7 CP mai mult decat BMW M5.
Cuplul maxim este de 630 Nm. Mercedes E63 AMG accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,5 secunde, cu 0,2 secunde mai bine decat M5 iar viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Cum era de asteptat cutia de viteze este 7G-Tronic Speedshift si ofera posibilitatea de a schimba treptele de la doua padele de pe volan. Soferul poate selecta o schimbare confortabila a treptelor sau una foarte sportiva. Suspensia cu aer semiactiva este sustinuta de amortizoarele care isi pot adapta singure taria dar ofera si soferului posibilitatea de a alege una din cele trei setari disponibile, in functie de ce vrea de la masina.
AMG ofera un sistem numit Racetimer, care permite soferului sa masoare timpii pe care ii realizeaza pe circuit. Racetimer inregistreaza timpul celui mai bun tur de pista, viteza medie si cea maxima si lungimea parcursului. Exteriorul se remarca prin garda la sol joasa, jantele din aliaj usor de 18 inci si nu in ultimul rand prin cele patru tevi de asapament. E putin probabil ca cei ce isi permit noul E63 AMG sa il simta mai rapid si mai sofisticat decat pe rivalul M5 dar, cel putin la nivelul imaginii, Mercedes a transat batalia in favoarea sa, deocamdata.