Unul este construit in Marea Britanie care este mai ieftin decat un Land Rover si care nu are calitati de top, iar unul este construit in Italia si are sub capota un motor pe benzina extrem de performant care consuma si extrem de multa benzina.
Unii vor spune ca noul Maserati Levante este in sfarsit un model care vine sa concureze de la egal la egal modele precum BMW X5 sau Mercedes GLE insa nimeni nu calculeaza care sunt preferintele clientului roman.
Ei bine acum in aceasta jumatate de 2016 noi cei de la Autolatest spunem fara menajamente ca cele doua masini recent lansate a concurea cu germanii nu vor avea nici o sansa de reusita.
]
Jaguar a incercat cu acest F-Pace sa dea nastere unei noi clase de “feline”, insa pe o piata precum cea din Romania un motor diesel de doi litri de 180 CP pe o masina de aproape 2 tone nu este tocmai solutia fericita. Mai mult decat atat, calitate de fabricatie a noului Jaguar este mult sub oferta celor de la BMW, Mercedes sau Audi, lucru care reprezinta cu adevarat o problema de vanzari.
Italienii de la Maserati au realizat o masina superba sub numele de Levante insa motorizarea V6 pe benzina nu are nici o sansa sa fie comercializata pentru clientii din Romania.
Acestia cauta un diesel extrem de puternic si extrem de economica chiar si pentru un SUV de 2 tone, iar Maserati nu are o asemenea motorizare.
Mai mult este fabricata in Italia unde fiabilitatea masinilor este mult sub media clasei, plus ca in Romania nu exista o retea de unitati service pentru masinile Maserati.
Iar daca ne gandim la un Jaguar F-Pace V6 diesel de 300 CP trebuie sa ne uitam putin la pretul de achizitie si puterea dezvoltata si vom vedea repede ca Audi SQ7 are un V8 de peste 430 CP si 900 Nm in timp ce BMW pregateste un X5 de 400 CP diesel, adica britanicii nu vor avea nici o sansa in acest segment.
In plus, pretul de achizitie al unui F-Pace First Edition diesel este de 85.000 euro in versiunea sa de baza, iar daca echipat cu ceva optionale modelul ajungem la un nivel de peste 100.000 euro taxe, zona unde Mercedes are gama AMG, BMW gama Individual si Audi un SQ7 realmente revolutionar.
Pe scurt aceste doua masini sunt reprezentantele unor marci care doresc sa intre intr-un segment SUV premium dominat clar de germani, intrare care cel putin pe piata din Romania este una aproape imposibila.
Gama mica de motorizari, preturile chiar mai mari decat cele ale unui BMW sau Mercedes si lipsa unei retele de service de top sunt elemente reale care vor face din aceste masini doar aparitii rare pe soselele de la noi.