Se pare ca in Romania anului 2023 multi inca nu inteleg ca in perioada urmatoare vom vedea o crestere considerabila a vanzarilor de masini electrice ( si aici nu vorbim de Dongfeng Spring) pentru ca preturile lor devin din ce in ce mai competitive.
Primul pas a fost realizat de Tesla cu Model 3 care se vinde acum la Bucuresti cu doar 30.500 euro TVA inclus, pret pentru care primesti o masina cu toate dotarile standard si o putere maxima de 283 CP.
Concurenta care nu este in stare sa ofere un produs echivalent ca dimensiune, putere sau pret de vanzare urmeaza sa dispara de pe piata din Romania!
REVERSUL MEDALIEI
In timp ce toti vedem ca Tesla vinde un Model 3 cu pret de Duster cu dotari in 2023, putini luam in calcul faptul ca Romania este de fapt o piata de masini SH.
Statisticile arata ca in 2022 romanii au cumparat 316.000 de masini second hand Euro 6 cu puteri medii de peste 150 CP, in timp ce piata de masini NOI ajutate de Rabla Clasic si Rabla Plus nu a depasit 129.000 de unitati dintre care Dacia a avut cea mai mare cota cu Logan-ul pe GPL subventionat de stat.
Piata auto din Romania din 2023, si in special cea incepand cu anul 2024, urmeaza sa fie una complet diferita fata de cea actuala pentru ca romanii cu bani vor merge spre electrice precum Tesla, iar cei care vor un mijloc de transport personal cu un pret decent vor merge spre piata SH.
Specialistii prevad o scadere a vanzarilor de masini NOI din Romania pentru ca acestea sunt prea scumpe si ofera performante medioce, iar piata reala de masini din Romania urmeaza sa fie de 80% bazata pe modelele SH cu 3-6 ani vechime diesel sau hybrid cu puteri maxime mult peste oferta “celor noi”.
Conform statisticilor, Romania urmeaza sa importe din Europa de Vest chiar si jumate de milion de masini SH diesel si hybrid care vor avea o putere medie de aproape 200 CP si transmisie automata.
Si aici,intra fara discutii modelele marcilor BMW, Audi sau Mercedes care au produs chiar si in 2020-2022 masini diesel de ultima generatie extrem de puternice si in egala masura economice.
Cei cu venituri mici vor merge spre gama Hybrid a celor de la Toyota sau Kia-Hyundai, pentru ca sunt dedicate mediulul urban unde sunt si cele mai eficiente.
Din peisajul auto romanesc din 2025 urmeaza sa dispara treptat marcile VW, Skoda, Seat, Renault sau Ford pentru ca acestea nu au produs de la inceputul pandemiei in masa modele diesel interesante ca dotari si preturi bune de achizitie.