Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Inginerii Mazda spun ca motoarele cu 3 cilindri turbo si CVT sunt o mare tampenie! Putere mica si consum mare

Acesta a declarata ca Mazda este singurul constructor din Europa care nu are motoare realizate conform mentalitatii downsizing, adica 3 in linie turbo de cilindree mica.

De vina pentru aceast lucru este tehnica lor care reprezinta in realitate o suprasolicitare a unor motoare de cilindree chiar mai mica de 999 cmc cu ajutorul supraalimentarii turbo.

Rezultatul este un motor cu o viata mult mai mica ( vezi deja celebrul 1.0 EcoBoost de la Ford care are mari probleme de fiabilitate) si in realitate ofera un consum chiar mai mare decat cel al unui motor mai vechi aspirat fara turbo.

Noi, intr-un test de consum in Bucuresti am reusit un consum real de benzina de 12 litri pentru fiecare 100 de km cu un Focus Sedan 1.0 EcoBoost de 125 CP, consum in medie cu 2 litri mai mare decat cel al unui Focus 1.6 de 115 CP in aceelasi regim de utilizare.

In plus fata de aceasta solutie tehnica constructorii opteaza pentru transmisii CVT sau secventiale in detrimentul unor transmisii automate clasica cu convertizor care au o perioada de viata mult mai mica decat cutiile vechi.

In total cilindreea mica, injectia directa de benzina si supraalimentarea sunt principalele motive pentru care actuala genertie de motoare pe benzina urmeaza sa aibe o perioada de viata extrem de mica la capitolul fiabilitate in timp.

Deci, trebuie sa uitam momentul ala cand doream sa cumparam un motor pe benzina la 100.000 de km SH pentru a mai merge 150.000 de km fara probleme. Este de mirare ca aceste motoare vor atinge vreodata cifra de 200.000 de km fara interventii tehnice extrem de costisitoare pentru clienti!

s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente