In anii care urmeaza fiecare masina ar putea sa coste 3.000 de euro in plus. Uniunea Europeana planuieste de ceva vreme sa impuna restrictii in reducerea particulelor de CO2 emise in atmosfera de catre automobile. Pentru a atentiona constructorii in dezvoltarea de automobile cat mai putin poluante (gradul de CO2 este mai mare daca consumul de combustibil este mai mare). Primele reactii la aceasta veste au venit din partea constructorilor care au aratat ca din punct de vedere tehnologic este foarte dificil sa se reduca aceste norme.
Conform presedintelui companiei Standard&Poor aproape toti constructorii de automobile se implica pentru a rezolva nivelul de poluare a noilor motoare insa, in egala masura gradul de poluare cu CO2 este un subiect incert. Standard&Poor a mentionat ca, conform Asociatiei Producatorilor de Automobile din Germania VDA, reducerea nivelului de emisii pana la o valare de 120 g/km CO2 in anul 2012 va costa pentru fiecare masina o suma de 3.000 euro. Aceasta suma depaseste chiar si valoarea medie de accesorii optionale cumparate de clienti care este de 2.000 euro pentru fiecare masina.
In cadrul agentiei VDA fac parte constructori de automobile precum Mercedes, BMW, grupul Volkswagen. Constructori precum grupul PSA (Peugeot-Citroen), Renault sau Fiat nu au probleme deoarece acestia construiesc deja automobile economice si usoare luate ca greutate la gol.