Rusia a incetat exportul de nichel pentru industria auto si cea de telefoane, adica incepand cu luna urmatoare stocurile se vor termina si nici un producator de masini electrice nu va mai avea acumulatori auto.
Pentru prima data in istorie Bursa de Metale LME de la Londra a incetat tranzactionarea nichelului pentru ca din momentul in care Rusia a sistat exporturile preturile au depasit 100.000 de dolari pe tona.
Pentru a nu ajunge la 1 milion de dolari pe tona, nichelul nu se mai tranzactioneaza!
Aceasta problema generata de Rusia readuce in prim plan marile probleme ale masinilor electrice care au acumulatori extrem de scumpi cu o perioada de viata redusa, iar lipsa nichelului de pe bursa urmeaza sa opreasca complet productia de masini electrice pentru ca nu vor mai avea acumulatori!
70% din nichelul mondial de calitate este produs de catre Rusia, restul tarilor neavand nici o sansa a concura cu exportotorii rusi!
Industria reciclarii acumulatorilor care pot recupera nichelul insa se confrunta cu probleme de costuri, probleme de poluare reala si capacitate reala de reciclare in masa.
In cateva luni vom vedea cum China nu va mai avea nichel pentru realizarea acumulatorilor IEFTINI, adica o Dacia Spring va avea un pret de peste 30.000 euro daca va mai avea sansa sa se mai produca!
Nickel update: Given unprecedented movements in the nickel price, the LME has made a number of announcements including:
The LME has been monitoring the impact on the LME market of the situation in Russia and the Ukraine, as well as the recent low-stock environment and high pricing volatility environment observed in various LME base metals and in particular Nickel.
Acumulatoarele sunt cu litiu, nu cu nichel.
🙂
Pai si alea pe baza de nichel-cadmiu cui raman?
Mirel, băiete… acumulatoarele cu litiu conțin cam de 20x mai mult nichel decât litiu.
Si uite asa masinile electrice “sunt silite” sa primeasca motoare electrice eficiente.
Vorba proverbului; Unde dai și unde crapă !!!