Conform unui studiu JATO Dynamics pretul de achzitie al unei masini electrice in China a ajuns la un nivel de 3.700 euro, adica este cu 50% mai mic decat acum 10 ani.
In contrast in Europa si SUA pretul de achizitie al unei masini electrice este cu peste 38% mai mare fata de aceeasi anul 2011.
Electrificarea industriei auto din Europa nu merge cum trebuie pentru ca nici un stat european nu a introdus o strategie clara nationala de marire a retelei de incarcare, iar toti constructorii auto au cresc excesiv pretul la achizitie al masinilor electrice.
Una dintre cele mai scumpe piete pentru o masina electrica noua in 2021 este Romania pentru simplul fapt ca Guvernul prin Rabla Plus ofera peste 10.000 euro discount la achzitie, discount care din pacate este aplicat unui pret de vanzare mult mai mare fata de pietele din Europa de Vest si Europa Centrala.
De vina sunt aici importatorii si dealerii auto care vand masina fara Rabla Plus cu un pret mult prea mare, respectiv pretul total cu reduceri devine mult prea mare.
Tot JATO spune ca pretul unei masini noi pe benzina sau diesel in Germania sau Olanda este cu pana la 52% mai mic decat cel al unei masini electrice, acesta fiind principalul motiv pentru care europenii nu cumpara in masa masinile EV.
“China cuts EV pricing by almost half since 2011, while prices continue to climb in the US and Europe:
In stark contrast, the average retail price for an EV in the US continues to rise faster than any other major global market and now stands at €36,200, up from €26,200 in 2011.
Average retail prices today are highest in Europe. In May 2021, EVs were on average 52% more expensive than ICE cars in the UK, and 54% more expensive in the Netherlands. In Germany, the average retail price of an EV is €39,755 compared to €36,979 for ICE vehicles.”