Astazi venim sa amagim o mare parte din fanii masinilor moderne cu transmisii automate pentru simplul fapt ca in curand toate cutiile de tipul secventiale cu dublu ambreiaj vor dispare din oferta producatorilor.
Locul lor este luat de catre transmisia clasica cu convertizor de cuplu si de ce nu transmisia CVT care ambelele ofera in realitate emisii de CO2 mult mai mici decat aceeasi masina cu transmisie secventiala.
Sunt vizate toate modelele de la Grupul VAG cu celebrele transmisii DSG 6, DSG7 si DSG longitudinal denumita S Tronic la Audi, insa si Renault cu EDC care este de fapt o cutie Getrag PowerShift gasita si pe modelele Ford in Europa.
Principalul motiv pentru care aceste cutii ies din productie este faptul ca transmisia clasica cu convertizor de cuplu a ajuns la un nivel tehnologic atat de mare incat este mai rapida si mai eficienta decat o cutie secventiala.
Putini uita ca o cutie DSG nu are decat 6 sau 7 trepte ( gama Porsche PDK8 este o raritate), in timp ce o cutie automata ZF are 8 sau 9 trepte sau una Aisin chiar si 10 trepte asemenea cutie Ford pe modelele americane.
In plus un ZF8 Hybrid integreaza un motor electric pe modelele PHEV de la BMW, lucru imposibil de realizat pe o secventiala de mici dimensiuni cum este DSG ( incercare DSG 6 cu motor electri pe Jetta Hybrid este un esec total!).
Chiar si cei de la Kia si Hyundai ofera o transmisie cu motor electric integrat care are convertizor de cuplu pe modelele Sorento Hybrid si Tucson Hybrid 2021.
Pe scurt, marcile de volum vor implenta cutii cu varitatie continua de tipul CVT cum vedem deja la Dacia, Honda sau Toyota, in timp ce marcile care se respecta vor avea transmisii automate clasice cu convertizor de cuplu cum vedem intreaga gama PSA, BMW sau Mazda!