Si cand spunem ca aceste garduri sunt anti-cocalari si anti-betivi ne raportam la statisticile celor de la Politie care au investigat accidentele cu aceste garduri.
In majoritatea cazurilor soferii au fost fie neatenti, fie impetinenti sau fie bauti/drogati! Deci prostia se plateste de fiecare data cand ne raportam la aceste garduri.
Atunci cand au aparut in Bucuresti aceste garduri au fost amplu criticate de majoritatea soferilor care nu mai puteau face urmatoarele manevre:
-depaseasca coloana la semafor
-depaseau alti participanti la trafic pe linia STB acolo unde nu era permis
-realizau virajul la stanga prin zone nepermise
-ocoleau coloana de la semafor prin refugiul STB
-ocoleau soferul din fata pentru a frana agresiv
-parcau masina pe linia de tramvai de tipul “sant an fatza pe avari”
DE CE GARDURILE SUNT BENEFICE?
De fiecare data cand vorbim de un tronson de drum care are despartitoare de sens, vorbim de o crestere cu 100% a sigurantei rutiere.
Pur si simplu, masinile nu mai pot intra pe contrasens, iar rasturnarea lor este o chestiune benefica pentru cei care merg pe trotuar pe aceelasi sens in zona oraselor.
Un alt mare avantaj al gardurilor in Bucuresti este acela ca masinile circula mult mai fluid, adica nu exista posibilitatea ca un cocalar sa taie fata coloanei, moment in care cel putin 30% dintre masini nu mai trec de semafor.
Salvarea, pompierii si masinile de politie au automat un drum ( linia de tramvai) liber pentru a ajunge la destinatie!
Vezi ce zic soferii despre aceste garduri:
“astea sunt garduri anti smecher…. stateam ca bou in coloana si mereu eram depasit pe linia de tranvai de catre un bos care se crede zeu …lasa sa stea si ei la coada ca noi restul muritorilor….plus sunt bune pentru ambulante si masini de interventie si ratb …..sincer le consider o nevoie si o utilitate intr-un oras plin de mizerii de oameni si toate astea ca li se permite …de autoritati si de societate ..cit despre telefonaci se pare ca amenzile nus destul de mari pt uni …ar trebui sa fie in functie de venit… atunci nu ar mai sta pe telefon si in timp ce stau sa intre gardul ala rau in masina lor….. ginditiva ca in loc de gard putea fi ….masina, pieton, bicicleta, etc . clar omu nu se uita pe unde merge.”
Asa arata accidentele unde NU exista celebrele garduri STB: