Multi poate nu stiti ce inseamna Aisin, cel mai bun exemplu fiind prima cutie de vieze automta cu 8 trept din lume pe modelul Lexus LS inca din anul 2006.
Pe atunci germanii de la ZF nu aveau decat transmisia porblematica ZF6 iar Mercedes Benz nu avea decat transmisa 7G Tronic in prima sa versiunea ( inca nu exista modelul 7G Tronic Plus!).
Despre Aisin putem spune ca echipeaza toate modelele Toyota Lexus cu transmisie automata inca de acum 50 de ani, Aisin fiind sinomim cu rezistenta.
De fapt cine nu a condus un Land Cruiser cu peste 1 milion de km cu o transmisia automata nu poate spune ca stie ce inseamna realmente o cutie clasica automata.
De un an de zile toate masinile PSA vine echipate optional cu noua cutie Aisin cu 6 trepte, cutie care rivalizeaza ca rafinament germana ZF8 gasita pe toate masinile BMW si Audi.
De fapt acum putem spune pentru prima data ca putem cumara o masina de clasa compacta cu o transmisie automata premium, modelul vizat fiind noul Peugeot 308 cu motorul diesel de doi litri sau cu Motorul Anului pe benzina 1.2 e-THP.
Noi am mers peste 1.000 de km cu noul 508 Blue HDI Aisin EAT6 si putem spune ca functia Quickshift functioneza fara repros indiferent ca ne afla intr-o depasire pe autostrada fie in zonele muntoase.
Cutia aceasat este suficient de inteligenta pentru a retrograda o viteza cand coboram un munte si sa mentina treapta ideala inainte de a intra intr-o depasire.
Rafinamentul sau se regaseste doar in segmentele premium unde masinile costa peste 50.000 de euro, drept pentru care spunem ca in zona de 15.000-30.000 euro francezii au cea mai buna cutie automata de pe piata.
Cei care vor sa deschida subiectul despre cutia secventiala DSG sau PowerShift trebuie sa stie ca ei dispun de o cutie automata, ci de o cutie manuala care a primit o comanda electrohidraulica pentru a schimba rapoarte. Rafinamentul unei transmisii automate cu convertizor este imbatabil.