Ford Fiesta 2021 nu are nici o sansa in fata unei Dacia Sandero 2021!Este prea scump si prea low-tech

Articole Interesante

In primul rand luam in calcul o masina de clasa mica cu un pret modic de achizitie atat pentru clientul din Romania cat si pentru clientul din Germania sau Spania si vedem ca Ford asemenea multor alti constructori vor avea de suferit odata cu aparitia pe piata a lui Sandero III 2021.


Respectiv, clientii vor alege o varianta de motorizare de baza la Ford pentru ca pretul sa nu depaseasca 20.000 euro, insa si un nivel de echipare satisfacator.

Adica am luat in calcul o Fiesta Trend cu motorizarea de baza 1.1 Fox fara turbo care dezvolta o putere maxima de 75 CP insa si AC sau senzori de parcare care se platesc evident extra.

In total o asemenea masina se vinde de exemplu in Romania cu un pret de 17.400 euro TVA inclus unde Ford spune ca mai ofera ceva reducere si poate ajunge real undeva in jur de 16.000 euro cu toate taxele incluse.

De partea cealalta luam o Dacia Sandero III cu motorizarea medie 1.0 TCe de 90 CP care in versiunea de echipare de top Comfort are un pret de pornire de 11.850 euro cu TVA inclus.

Aici romanii ofera standard dotari inca optionale la Ford precum jante din aliaj pe 15 inch ( Fiesta are tabla+capace), oglinzi in culoare caroseriei, insertie textil pe plansa de bord, AC manual, senzori de ploaie, sistem multimedia cu display de 8 inch, cruise constrol sau proiectoare de ceata.

Pe scurt, masina romanilor costa in medie cu 4.300 mai putin si are dotari standard pentru care un client de Ford trebuie sa plateasca in plus un nivel de echipare superior si care duce pretul real undeva peste 20.000 euro.

TEHNICA DACIA ESTE SUPERIOARA UNUI FORD FIESTA

Si poate cea mai importanta zona unde Dacia pana acum era criticata ca avea motoare prea slabe si care ofereau performante arhaice, este locul unde noul Sadero exceleaza.

Spunem asta pentru simplul fapt ca noua platforma tehnica CMF-B este identica cu cea de la Nissan Micra sau Renault Clio/Captur, adica avem un nou tren de rulare si o antifonare a caroseriei neasteptata pentru un produs Dacia.

Toate caracteristicile tehnice ale lui Fiesta Made in Germany sunt depasite de produsul romanesc, respectiv ambele modele au o punte spate rigidia, insa Dacia are din start un motor mult mai puternic.

Acesta are o cilindree de 1 litri ( adica nu are nici o legatura cu vechiul 0.9 TCe) si dezvolta 90 CP insa si un moment motor de 160 Nm, in aceelasi timp motorul lui Ford care se numeste Fox este construit in India si dezvolta doar 75 CP plus un cuplu de 110 Nm. Dacia are o cutie cu 6 trepte in timp ce Ford nu ofera decat una clasica cu 5 viteze.

Sandero ajunge cu pana la 4 secunde mai repede la 100 de km/h decat Fiesta, iar viteza este de 185 km/h in timp ce Ford afiseaza doar un maxim de 160 km/h.

Cand tragem linie vedem ca Ford Fiesta Trend 1.1 de 75 CP este de fapt o masina cu adevarat low-cost pentru ca tehnic este inferioara unui model Sandero III de la Dacia.

Diferenta de pret de peste 4.000 euro urmeaza sa decida care este viitorul modelului Fiesta in Europa, insa chiar si asa cei de la Dacia se asteapta sa detroneze anul acesta chiar si vanzarilor modelului VW Golf pe toate pietele din Europa!

Si daca tot vrei sa mergi cu o masina entry-level de oras poti oricand sa-ti cumperi un Sandero de 8.600 euro cu motorizarea SCe, model care este chiar mai ieftin cu 7.400 euro decat o Fiesta de baza!

De fapt cu ceva discount poti sa-ti cumperi doua Dacia Sandero cu pretul unei Fiesta si asa cum am aratat mai sus masina lui Ford nu exceleaza aproape la nici un capitol!


s

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Galerie Foto

Articole Recente