Numele sau prescurtat este de FAP sau DFP si a fost inventat de francezii de la PSA cand au montat pentru prima data pe un model Peugeot 607 un diesel HDI cu FAP.
De atunci si pana in prezent industria auto a evoluat insa filtrul de particule ramane o problema de multe ori ascunsa de marii producatori.
Spunem aceasta pentru ca noile filtre de particule sunt regenerabile si aduc mari inconvenienta comportamentului motorului atunci cand trebuie sa se purjeze.Aceasta etapa poate sa fie chiar si cand masina este stationara sau cand se pune in miscare.
Conform specialistilor un filtru FAP se poate distruge daca oprim masina atunci cand se regenereaza, moment cand clientul trebuie sa cumpere unul nou.
PRETUL UNUI FAP
Toate sunt bune si frumoase pana cand masina intra in service si inginerul vine si te anunta ca trebuie inlocuit acest filtru.
Pretul de achizitie al unui FAP nou fara montaj porneste de la suma de 500 euro si poate ajunge chiar si la peste 2.000 euro pentru un motor diesel de cilindree mare fabricat in Germania.
DEZAVANTAJE:
-O grija in plus (o incepe curatarea cu 5 minute inainte sa ajung la birou, sau de data asta scap?)
-Putere scazuta (fata de acelasi motor fara DPF)
-Consum crescut de combustibil-Piesa scumpa (~2000E)
-Este necesar un ulei special, pentru motoare diesel cu filtru de particule (un litru de ulei GM 5W40 pt. DPF este aproape dublu fata de 5W30, care nu este recomandat pt. DPF-uri)
-Durata de viata a uleiului este redusa in cazul intreruperii regenerarilor
CUM NE DAM SEAMA CA SE REGENEREAZA?
-Ventilatorul de racire (al radiatorului) porneste pe viteza mare
-Turatia de mers in gol este de 900rpm, in loc de 800rpm in mod normal
-Se observa o scadere a puterii motorului
-Consumul instant este foarte mare (peste 20l/100km)
-La un ciclu de regenerare se consuma 2-3l de motorina
-Curatarea poate incepe indiferent de cantitatea de combustibil disponibila, nu e tocmai placut sa se intample cand ai foarte putina motorina in rezervor.