Principalul pretendent la titlul de cel mai bun MPV compact 2013 se numeste Citroën C4 Picasso, masina care utilizeaza o noua platforma tehnica a grupului PSA care trebuie sa ofere un spatiu interior foarte mare, o suspensie spate multilink si de ce nu un comportment rutier exact.
Noul C4 Picasso este o masina complet noua pentru anul in curs, iar una dintre cele mai importante caracterisici ale sale se oberva cel mai bine la interior unde plansa de bord futurista aduce multe gadget-uri high tech intr-un segment unde predomina conservatorismul.
Concurentul de baza al noului C4 Picasso este modelul Ford C-Max generatia II, o masina extrem de bine realizata de Ford Europe.
Calitativ Ford reuseste sa ofere un interior foarte bun, insa din punct de vedere ergonomic Citroen este o masina mai reusita.
Multimea de butoane gasite pe consola centrala a lui C-Max nu fac o viata mai frumoasa soferului, in schimb cele doua display-uri masive ale francezului aduc un grad de lux greu de gasit in acest segment.
Sub capota ambele masini utilizeaza in mare parte aceelasi motor HDI de 1.6 litri ( Ford 1.6 TDCi este realizat de PSA), insa la Citroen acesta se numeste 1.6 e-HDI si are un comportament rutier mai rafinat plus un sistem Stop&Start, in timp ce Ford ofera un raspuns mai bun pe sosea in detrimentul unui consum usor mai mare.
Ambele motoare au o distributie pe curea, insa doar la Citroen aceastas e schimba la 160.000 de km sau 10 ani.