Aici citim ca Bucurestiul este ramas ca infrastructura la nivelul anului 1885 cand monarhia ( sub domnia lui Carol I) a inceput constructia actualei centuri a Capitalei si a forturilor aferente.
Sistemul de drumuri pietruite a fost realizat acum 138 de ani pentru a facilita dezvoltarea orasului, insa si pentru a aproviziona cu mancare si munitie cele 36 de fortificatii si 18 forturi care in mare parte inca exista.
Din pacate, era sovietica a Romaniei condusa de comunistii GG Dej si N Ceausescu nu au dorit sa largeasca acest petec de drum chiar daca in anii 70 Capitala tarii avea un trafic de marfa extrem de mare pentru ca orasul incepa sa fie industrializat.
Era ceausista nu a facut nimic pentru economia orasului la capitolul infrastrucutra cum vedeam in anii 80 la Budapesta, Varsovia sau Belgrad, orase conduse tot de comunisti.
Se pare ca aici, in Romania conducerea de tipul sovietiv a lui Ceausescu a preferat sa nu vada dezvoltarea oraselor din blocul estic comunist ca un exemplu de urmat, acesta a blocat vanzarea de masini pentru populatie si instituirea alimentatii cu numere pare si impare pentru a nu bloca drumurile.
Cine inca considera ca ceausimul a facut minuni la capitolul infrastrucutura rutiera trebuie sa nu uite ca Romania avea in 1989 doar 90 de km de autostrada (la km 70 era de fapt pisa de aterizare fara parapeti intre benzi), sute de mii de km de drumuri de pamant si pietris si nici macar un drum express sau centuri ocolitoare ale oraselor.
Eram, si din pacate inca suntem cel mai subdezvoltat stat din Uniunea Europeana la capitolul infrastructura.
In 2023 Romania nu are nici macar 1000 de km de autostrada, cei 900 de km fiind realizati dupa era comunista cu fonduri europene.
CUM ARATAU CELELALTE STATE COMUNISTE IN ANII 80?
Incepem cu Polonia, tara care avea inca din anul 1934 autostrada A4 Krzyżowa – Wrocław 103 km, autostrada S3 Szczecin de 19 km in 1979, autostrada A18 (70 km) din anii 40.
In prezent Polonia are 4887 km de autostrazi si drumuri express, insa sunt in lucru inca 1.170 de km care urmeaza sa fie deschisi in anii urmatori! Toti acesti km sunt realizati exclusiv cu fonduri europene nerambursabile!
In Ungaria prima autostrada a aparut in 1975, M7 dupa care altele pana in 1989 cand tara avea peste 500 de km de autostrazi realizate de comunisti. In 2007 Ungaria depasea 1000 de km de autostrazi, iar in prezent acestia au 26 de autostrazi dintre care 13 sunt drumuri expres.
Vecinii din Serbia au peste 1.000 de km de autostrazi, unde cea mai notabila M1 porneste din Belgrad si se opreste in Austria, aceasta fiind construita de dictatorul comunist Josip Broz Tito in anii 60 cand in Romania majoritatea drumurilor erau de pamant!
Aceasta trece acum prim mai multe tari, insa aceasta a fost construita cand Yougoslavia era un singur stat unitar.
Efectiv, in 1990 Romania era cea mai inapoiata tara din fostul bloc comunist si la capitolul autostrazi si centuri ocolitoare, Bucurestiul fiind si in prezent si singurul oras din Europa fara centura de tipul autostrada!