Numarul din ce in ce mai mare al masinilor electrice din Europa a dus, cum era de asteptat, la o noua problema pentru electrificatul de rand, frica de tipul Charging Anxiety.
Daca pana acum ei erau panicati ca nu ajung la destinatie pentru ca aveau baterii prea mici si masini cu un consum foarte mare, acum aceasta problema a fost transformata in noua “frica de asteptare la incarcarea masinii electrice”, adica revenirea zilelor din comunism cand stateau la coada cu orele sa alimentezi la Peco.
Acum, milioane de electrificati si-au data viata peste cap cand pleaca in concedii pentru ca nu mai stiu cat dureaza o alimentare chiar si la Supercharger, masina stand la coada chiar si peste o ora dupa care trece la incarcat inca 40-60 de minute.
In total, europenii si americanii se confrunta cu Charging Anxiety, adica pierd la fiecare 300 de km pe autostrada o ora si jumatate pentru simplul fapt ca sunt prea multe masini electrice la coada si prea putine statii.
Si mai mult decat atat, cand la 6 statii incarca in aceelasi timp 6 masini puterea data celor sase masini scade la jumatate, respectiv daca masina ta poate sa primeasca curent cu o viteza de 200 kw, cand sunt alte masini la incarcat in aceelasi timp puterea scade sub 80 kw, adica timpul de incarcare se dubleaza fata de cel estimat.
Mai mult decat atat, marii producatori de automobile si principalele retele de superchargere au anuntat deja ca vor limita incarcarea masinilor EV la maxim 85% din baterie pentru a pleca cat mai repede de la statie si de a face loc si altor clienti, insa acest lucru inseamna ca masina nu are in mod real decat 60% din autonomia data de bateria full pentru, ca ajungi cu ea la incarcat undeva sub 20% pentru a nu o impinge daca stai la coada doua ore pana ajungi la cablul statiei.
“Charge anxiety signifies feelings of uncertainty or negativity surrounding the access or utilization of a charging point.”
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI