Astazi oficialii PSA au anuntat ca francezii renunta la oferirea de motoare pe benzina grupului german BMW Mini.
Acest lucru se datoreaza dezvoltarii de catre BMW a unui motor de 1.5 litri care urmeaza sa fie montat pe toata gama MIni si Seria 1.
Toate bune si frumoase, insa se pare ca PSA are de gand sa construiasca o noua uzina de motoare diesel in Franta, iar partenerul sau de baza Ford se pare ca nu a fost invitat.
Multa lume nu cunoaste faptul ca toate motoarele Ford diesel ( excluzand vechiul 1.8 TDci) sunt de fapt motoare franceze HDI.
Cel mai bine vandut Ford diesel are sub capota un motor 1.6 TDCI, propulsor identic cu cel montat pe masinule Citroen si Peugeot, 1.6 HDI.
Nouatea cea mare in dezvoltarea motoarelor HDI este disparitia treptata a gamelor 1.4 si 1.6 HDI, locul lor urmand sa fie ocupat de un nou motor HDI denumit in prezent DV-R.
Acesta va corespunde normelor de poluare Euro 6 si va avea puteri maxime de pana la 200 CP.