GPL-ul este un combustibil alternativ ecologic, fiind obtinut in urma procesului tehnologic de rafinare si fabricarea a benzinei si motorinei.
Este un amestec format din propan si butan folosit in special in domeniul auto drept combustibil alternativ dar si in alte scopuri precum incalzirea locuintelor, a spatiilor industriale sau pentru gatit in special in zonele rurale.
Multe dintre statele dezvoltate precum Olanda, Anglia, Franta, Italia sau Germania, au promovat inca din ani 90 introducerea combustibililor alternativi pentru domeniul auto, prin proiecte de anvergura, care au ajutat atat dezvoltarea infrastructurii de statii GPL, dar si cresterea nivelului de conversii prin sucventionarea instalatiilor auto GPL si a montajelor efectuate de catre service-urile specializate si deasemenea prin introducerea combustibililor alternativi precum GPL-ul pentru transportul in comun in toate marile orase ale Europei.
Factorii principli in dezvoltarea acestui domeniu au fost in primul rand: factorul ecologic – noxele autoturismelor fiind considerabil mai mici, iar in al doilea rand GPL-ul este considerat si un factor de protectie sociala avand efect direct catre utilizatorii datorita pretului scazut dar si indirect prin scaderea costurilor de transport si de productie al bunurilor de larg consum.
In Romania acest domeniu este in curs de dezvoltare atat la nivel de infrastructura cat si din punct de vedere al conversilor pe autoturisme – numarul statiilor GPL din Romania este de peste 2000 de statii iar procentul de autoturisme care folosesc GPL drept combustibil alternativ este de aprox 4% din parcul auto national.
Este inbucurator ca in ultimii ani au fost facuti pasi importanti pentru crearea cadrului de dezvoltare al acestui domeniu, in plan legislativ privind normativele de amplasare a statiilor GPL dar si din punct de vedere al regulamentelor de montaj si verificare ale acestora pentru asigurarea functionarii in bune conditii si in siguranta a tututor autoturismelor dotate cu instalatie GPL.
Din punct de vedere al reglementarilor legislative in acest domeniu putem spune ca suntem printre statele dezvoltate, insa analizand numarul de autoturisme cu GPL din acest moment si faptul ca putem numara pe degete orasele care au implementat proiecte pentru transportul in comun folosind GPL-ul drept combustibil, ne aduce in coada clasamentului European. Suntem siguri ca printr-un efort comun a tuturor partilor implicate atat din partea autoritatilor dar si din partea sectorului privat implicat in acest sector se poate creste numarul de conversii la nivel national si deasemenea sa avem cat mai multe orase care folosesc combustibili alternativi ecologici.
In Romania observam si cateva temeri din partea conducatorilor auto privind montajul unei instalatii auto GPL pe autoturisme. Prima dintre temeri ar fi faptul ca exista pericolul de explozie – un lucru total neadevarat, instalatiile GPL de ultima generatie sunt dotate cu sisteme de protectie impotriva exploziei in caz de incendiu sau impact si sa demonstrat prin teste ca rezervorul GPL este mult mai sigur decat un rezervor cu benzina.
A doua temere ar fi faptul ca autoturismul pierde din putere, si aici putem spune ca daca pe autoturism se monteaza o instalatie GPL corespunzatoare, diferenta de putere este insesizabila pentru utilizator cu 2-3% mai mica decat puterea motorului pe benzina.
In plan European se doreste dezvoltarea unei retele de statii de alimentare cu combustibili alternativi GPL, GNC sau LNG pentru alimentarea autocamioanelor si al autoutilitarelor pentru optimizarea costurilor de transport si deasemenea pentru diminuarea nivelului de poluare la nivel European.
SUNA SI PRIMESTI CEA MAI BUNA OFERTA AICI:
3 ani garantie fara limita de km!
Tel:+ 0721.910.970
De Luni-Vineri interval 10-19.00
Pentru a raspunde prompt puteti sa timiteti si un email pe adresa: