Conform specialistilor din Germanii principalii dealeri auto nu mai ofera nici un fel de discount celor care vor o masina noua.
Si aceasta strategie vine dupa luni bune in care pretul la aceeasi masina a crescut in anumite situatii cu cateva mii de euro, crestere artificiala a producatorului pentru a avea un profit cat mai mare.
In realitate, principalii fabricanti nu au probleme cu semiconductorii, ei avand probleme cu livrarea masinilor care se intarzie pentru a realiza o bula cu termenele de livrare care duce automat la o crestere artificiala a pretului de vanzare.
Mai bine sa produci mai putine masini cu un profit mult mai mare decat mai multe masini cu un profit mai mic.
Reversul medaliei este ca VW, Stellantis si Renault pierd zi de zi cota de piata in Europa in fata celor de la Kia-Hyundai si Toyota care au termene de livrare mult mai mici pentru masini mai ieftine.
Specialistii spun ca in anii care urmeaza vom vedea cum marci de renume vor disparea de pe piata, dealerii lor urmand sa intre in faliment pentru ca pe o piata precum cea din Romania service-ul nu poate “tine” un dealership pentru ca romanii nu vor sa plateasca sume exorbitante pentru a banala revizie.
Piata masinilor SH va avea si ea o crestere a pretului mediu de vanzare pentru simplul fapt ca un client grabit nu o sa astepte niciodata cu banii in mana 2 ani pentru o masina noua!
Sfatul Autolatest este sa nu consideri Programul Rabla UN DISCOUNT dat de dealerul din Romania, pretul real fiind fara ajutorul Rabla.
Si daca tot te grabesti incearca piata din Bulgaria sau Ungaria unde vei avea sansa sa gasesti o masina noua mai ieftina chiar si fara Rabla!