Echipa Autolatest a trecut prin aceste momente in urma cu ceva vreme cand unul dintre cei mai mari reparatori de cutii automate a decis ca pentru masina noastra trebuie sa puna ulei Ravenol.
Acesta este Made in Germany si este cel mai bun conform service-ului, insa din pacate acest service nu prea stia faptul ca masina noastra germana avea o cutie automata semnata de catre americanii de la General Motors.
Drept urmare la mai putin de 1 an din momentul schimbului ( si masina asta nu se misca din parcare 6 luni pe ani) cutia de viteze a cedat complet.
Conform celui de-al doilea service care a si reusit sa repare capital aceasta cutie automata GM de vina a fost uleiul ales de primul service, celebrul Ravenol ATF Dexron 3.
Asadar, pentru cei 7.0 litri de ulei Ravenol Dexron 3 H sau F pretul total al reparatiei a fost de peste 2.000 euro cu TVA inclus.
Din pacate sunt foarte multi clienti care merg la unitati service la marginea coltului si schimba uleiul din cutia automata fara ca cel care schimba uleiul sa stie de fapt ce ulei este necesar pentru fiecare transmisie in parte.
Experienta noastra cu “celebrul” ulei Ravenol a continuat si la motorizarea pe benzina, iar consumul real a crescut pana la 1 litru de ulei la fiecare schimb.
Acum transmisia are un ulei oficial recomandat de catre GM si deja a depasit 40.000 de km din momentul schimbarii sale fara probleme.
La capitolul motor am renuntat si la uleiul Ravenol 5W40 care era total nerecomandat pentru masina germana . Acum mergem cu un ulei Eneos Sustina japonez, iar consumul este ZERO la fiecare 10.000 de km.
Recomandarea noastra este sa utilizati pentru cutia automata doar uleiul recomandat de catre producator, adica daca cutia este ZF puneti ulei ZF! Daca cutia este Aisin incercati un ulei al producatorului japonez indiferent de “sfaturile” mecanicului “profesionist”.