Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

De ce pe ploaie sunt sute de accidente grave in marile orase? Este vorba de prostie sau de neatentie?

Daca mergi la accidente usoare intr-o zi in care a plouat in marile orase ale Romaniei vei constata ca sunt sute de incidente usoare care puteau sa fie evitate fara probleme.

In cele mai multe situatii Politia spune ca nu a fost pastrata distanta regulamentara pe suprafata uda, insa realitatea nu este doar distanta ci chiar prostia fara limite a multor soferi.

accident ploaie, aderenta pe ud, franare pe ud, prostie soferi ploaie, anvelope dot vechi, distanta regulamentara, autolatest, crash test

CARE SUNT PRINCIPALELE CAUZE?

-Prima cauza despre care nimeni nu vorbeste este ANVELOPA TIP PINGEA, adica o anvelopa cu profil bun insa care are o data de fabricatie de 6 sau 12 ani.

Romanii inca nu cunosc faptul ca, daca masina ta are anvelope cu doar 20.000 de km din momentul montarii, acestea imbatranesc si pierd aproape 60% din caracterisitici in special in situatii critice.

accident ploaie, aderenta pe ud, franare pe ud, prostie soferi ploaie, anvelope dot vechi, distanta regulamentara, autolatest, crash test

Adica, daca masina ta frana cu anvelopele noi de la 80 de km/h in doar 28 de metri, dupa 20,000 de km si 8 ani, aceeasi masina cu aceleasi anvelope va avea o distanta de franare medie de peste 39 de metri.

Cei aproape 10 metri sunt de fapt marea problema a accidentelor “pe ud”, moment in care aderenta este redusa considerabil fata de o suprafata uscata.

Adica, pingelele tale care arata bine dupa 8 ani vor permite ca masina ta sa franeze in peste 48 de litri, adica vei avea un accident garantat daca conduci agresiv.

accident ploaie, aderenta pe ud, franare pe ud, prostie soferi ploaie, anvelope dot vechi, distanta regulamentara, autolatest, crash test

Sistemele de franare al masinilor din Romania sunt in mare parte DEPASITE pentru ca toti soferii trec cu atentii la ITP, zona unde standul de frana este elegant manevrat de catre inspectorii ITP pentru ca masina ta sa afiseze parametrii decenti de franare.

Insa, cand esti pe ud cu placute aftermarket care “sunt foaie de ceapa” vei constata repede ca masina ta este de fapt o sanie care doar reduce viteza (Nu franeaza)!

accident ploaie, aderenta pe ud, franare pe ud, prostie soferi ploaie, anvelope dot vechi, distanta regulamentara, autolatest, crash test

-O alta cauza principala este aceea ca romanii nu utilizeaza sistemul de aer conditionat IARNA, PRIMAVARA sau TOAMNA cand afara ploua, adica acestia vor avea constant geamurile aburite.

Nici un instructor auto nu este capabil sa-i invete pe cursanti ca este recomandat ca atunci cand ploua sa pornesti aerul conditionat al masinii chiar daca afara este iarna sau o temperatura scazuta.

Sistemul AC functioneaza fara probleme chiar si cand sistemul de climatizare este setat pe caldura la interior, romanii refuzand in masa sa nu porneasca AC-ul pentru ca vor avea un consum cu 0.3 litri in plus la 100 de km!

accident ploaie, aderenta pe ud, franare pe ud, prostie soferi ploaie, anvelope dot vechi, distanta regulamentara, autolatest, crash test

In final, Autolatest recomanda ca pe ploaie sa conduci preventiv, si nu uita ca partenerii tari din trafic nu vad in exteriorul masinii pentru ca au geamurile aburite pentru ca nu utilizeaza AC-ul, sau ca masinior lor au anvelope “de fabrica” tip pingele cu DOT 2008-2010!

s

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

  1. Filmarea accidentului din Iași n-are treabă nici cu ploaia nici cu anvelopele.

    Cocalarul avea peste 100 km/h și a trecut pe roșu. În momentul accidentului… accelera.

    A primit 19 ani și 8 luni de pârnaie cu executare.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente