Ei bine pentru a scapa de acesti bisnitari care masluiesc masinile ( km dati inapoi, masini arse si refacute din componente sh, sau de ce nu chiar si furate), omul de buna credinta merge pe mana marilor dealeri auto care ofera o asa zisa garantie a unei masini bune.
Din pacate in ultima perioada si cei mai impunatori dealeri auto din Romania au intrat pe piata de automobile SH si nu ofera masini promise clientilor prin simplu fapt ca nu indeplinesc principalele caracterisitici pentru care vrem un SH de la un dealer.
Unii dealeri autorizaţi de marcă au în portofoliu servicii de verificare a unei maşini second-hand, preţurile fiind cuprinse între 50 lei pentru cele mai simple teste şi 450 lei pentru teste complexe la mărci premium.
În general, o verificare a unei maşini second-hand în vederea vânzării/cumpărării costă aproximativ 200 lei şi durează maxim două-trei ore.
Majoritatea reţelelor oferă aceste teste pentru maşini second-hand ale mărcilor pe care le reprezintă, însă sunt şi cazuri în care sunt evaluate maşini de la alte mărci.
Preţurile testelor variază de la dealer la dealer, iar programarea telefonică trebuie făcută cu două-trei zile înaintea zilei planificate pentru testare.
Principalele verificări sunt diagnoza computerizată, verificarea de tinichigerie şi verificarea componentelor mecanice.
La achiziționarea unei mașini second-hand de la o persoană fizică necunoscută, noul cumpărător se expune anumitor riscuri. O mașina second hand cumpărată de la un vânzător neautorizat poate avea cosmetizări care pot ascunde eventuale defecţiuni sau chiar un istoric incert din punct de vedere al operaţiunilor în service. Pentru a achiziţiona în siguranţă o maşină second-hand este recomandată o verificare realizată obligatoriu înaintea tranzacției la un dealer autorizat.
Care sunt testele reale care garanteza o masina SH sigura:
-se urcă maşina pe elevator pentru a vedea dacă sunt scurgeri de fluide (ulei, lichid de frână, ulei de cutie de viteze)
-se verifică starea componentelor mecanice şi daca sunt lovituri pe sub podeaua maşinii
-la anumite service-uri cu o ofertă bogată de servicii se verifică vopseaua cu un aparat care măsoară grosimea stratului de vopsea pe întreaga suprafaţă a caroseriei, astfel că se depistează locurile în care vopseaua este aplicată într-un strat mai gros, semn că maşina a fost revopsită
-se fac verificări la computerul de bord al maşinii pentru a se evalua numărul real de kilometri (o mare problemă la un număr însemnat de maşini) şi pentru a se realiza un istoric al erorilor înregistrate (cum ar fi diverşi martori de bord care au prezentat erori)
-se poate verifica istoricul maşinii în toate service-urile mărcii respective din toată România şi în unele cazuri chiar în toată Uniunea Europeană.
Insa chiar si asa, majoritatea dealerilor din Romania nu ofera decat o garantie de 6 luni sau maxim 1 an din momentul achizitie, garantie care nu se aplica decat la componenta motor si transmisie.
Autolatest RECOMANDA doar achizitia de masini SH din Europa de Vest din cadrul dealerilor marcilor care sunt singurele in masura de garanta o masina sh.
De asemenea cultura soferilor din Europa de Vest la capitolul menetenta auto reprezinta un ingredient greu de atins de catre cei care achizitioneaza masina de noua din Romania.
Si evident nu incercati sa gasiti o masina sh in targ datorita “expertilor” care masluiesc automobilul in cauza.