Toate bune si frumoase la prima vedere, insa cand vorbim de o masina diesel la mana a doua clientii din Romania nu tin cont de faptul ca motorul diesel modern NU mai are aceelasi grad de fiabiliatate precum cele din anii 90 sau chiar si anii 2000.
Acum motorul diesel este construit sa indeplineasca normele de poluare din ce in ce mai stringentem, iar calitatea materialelor din care este construit un diesel modern au o calitate din ce in ce mai mica.
Cine poate sa uite un diesel denumit de noi drept BEST DIESEL EVER precum cel cu 6 cilindri in linie de trei litri care a echipat modelul Mercedes S300 Turbodiesel W140 si modelul sau mai mic E300 Turbodiesel din anii 90.
Acel diesel care avea o putere maxima doar de 177 CP si un moment motor de 330 Nm avea din start un sistem de supraalimentare indestructibil si o injectie indirecta, adica motorul era extrem de rafinat.
Acum in anul 2015 motoarele diesel Euro 5 si Euro 6 au injectie directa ( injectoare extrem de scumpe la achizitie cand se strica), Common Rail ( rampa comuna de injectie cu preturi de peste 2.000 euro cand se strica) si un sistem sau doua de supraalimentare cu turbine Garret care au dovedit ca nu ating o perioada de viata mai mare de 180.000 de km in medie.
Asadar, clientul roman cumpara din Germania o masina diesel de 3-5 ani care are in jur de 200.000 de km, si acesta nu tine cont de problemele motoarelor diesel moderne. Dupa numai 10.000 de km in medie stricaciunile unui diesel Euro 5 sau Euro 6 se ridica fara probleme la peste 1.500 euro, suma care trebuie platita automat pentru ca masina sa meraga pe strada.
In plus fata de aceasta mai este vorba si de celebrul DPF ( Filtru de Particule regenerabil) care daca nu este schimbat masina polueaza extrem de mult si performantele masinii scad considerabil.
Modelele echipate cu AdBlue au la randukl sau ale probleme precum stricarea injectorului de AdBlue in catalizator,injector care in gama Volkswagen Audi costa in medie peste 1.500 euro. In plus un litri de AdBlue costa 100 lei si in medie o masina precum un Mercedes sau VW au un rezervor de 10 litri, adica 1.000 lei doar pentru a merge cu masina.
Sfatul nostru este sa achizitionam un diesel modern DOAR CAND MASINA ESTE NOUA, sau sa alege la mana a doua o motorizare pe benzina aspirata pentru ca motorul pe benzina este mult mai rezistent in timp decat un diesel.
In plus fata de aceasta un motor pe benzina este si mai ieftin decat un diesel, iar o masina pe benzina are in medie doar 100.000 de km pe o perioada de 3-5 ani fata de cei peste 200.000 de km pentru un diesel.