In ciuda faptului ca foarte multi cititori cu atitudine acuzatoare considera Autolatest Romania drept un aspru critic al marcii Dacia, in realitate noi ne face datoria sa aratam romanilor care este adevarul despre fiecare automobile in parte fie ca este produs de catre Dacia, KIA, VW sau Cadillac.
Astazi a venit timpul sa aratam care sunt punctele forte ale noii generatii de masini Dacia Duster 3 2024.
DESIGN
Aici trebuie spus ca masina are un look care nu este gresit de catre designeri din nici un punct de vedere, modelul fiind atragator mai ales cand ne uitam la ceea ce ofera concurenta sa direct.
Respectiv, Suzuki Vitara este deja un model invechit din toate punctele de vedere, iar tehnica fortata cu transmisia robotizata pe care pana si Dacia a renuntat la ea acum 5 ani, sunt criterii care fac un Duster 3 o alegere mai fericita.
La interior noua plansa de bord a celor de la Dacia este atat de bine aranjata incat pana si un interior de Arkana sau Captur par demodate privite ca design insa si ca tehnolgie integrata.
Din primele imagini oficiale vedem ca Duster 3 are proportii optime, iar faptul ca modelul are dimensiuni mai mari decat cele ale predecesorilor sai, inseamna ca Duster se doreste un SUV de clasa compacta inferioara capabil sa concureze si alte nume mari.
TEHNICA
In afara de motorizarea cu 3 cilindri 1.2 TCe de 130 CP si injectie directa pe care nu se poate monta GPL, Duster va avea motorul entry de 1.0 TCe cu gaz de fabrica si mai nou un E Tech hybrid de la Captur si Austral.
Fanii Duster nu primesc noul E-Tech 1.2 TCe de 200 CP, insa chiar si motorul Nissan de baza 1.6 SCe cu 4 cilindri si putere cumulata de 140 CP reprezinta o alegere fericita.
Pe acesta se poate monta si GPL, adica poate sa devina un nou Prius pentru soferii de ridesharing din marile orase!
De fapt, daca un Duster 3 Hybrid 1.6 SCe 140 CP cutie multimodala va avea un pret de 25.000 euro atunci Dacia putem spune ca nu are nici o concurenta pe piata din Europa, insa daca masina urmeaza sa fie vanduta cu peste 30.000 euro atunci clientii vor alege tot timpul un Sportage Hybrid sau un Tucson Hybrid mult mai avansate tehnologic.
DUSTER 3 VA AVEA SUCCES DACA VA AVEA UN PRET BUN
Stim ca diferenta de pret dintre un Duster I si un Duster III in echiparea de baza este deja de 10.000 euro, insa noul model promite o antifonare mai buna, un consum mai mic si note mai mare la capitoul EuroNCAP unde toate masinile Dacia de pana acum esueaza constant.
Daca noul Duster 3 1.0 TCe ECO-G va avea un pret mai mic de 20.000 euro fara Rabla vom avea o masina de succes pentru ca nu exista nici un concurent sub 18.000 euro sa ofere un SUV pe GPL cu spatiu interior al lui Duster 3.
Daca versiunea 4×4 1.2 TCe 130 CP MT6 va avea un pret de pornire de 25.000 euro atunci vom vedea de asemenea o masina de succes pentru ca nu mai exista nici un 4×4 cu un pret atat de mic in Europa ( fara sa luam in calcul Tivoli sau Korando de la Ssangyong).
Singurele modele care nu sunt recomandate de noi sunt cele cu nivelurile de echipare de top la care se adauga accesoriile scumpe, adica aceste versiuni Duster 3 care depasesc 30.000 euro, prag psihologic unde Dacia intra pe teritoriul lui KIA, Hyundai sau Skoda, adica unde pierde din start.
Insa, daca alegi un Duster cat mai slab dotat cu motorul de baza atunci putem spune ca “faci o afacere buna”, zona unde producatorul pierde cel mai mult pentru ca tu nu platesti in plus 5.000 sau 10.000 de euro pe dotari irelevante unui brand low-cost.
Sfatul nostru este sa mergi sa testezi noul Duster 3 la dealeri, insa sa calculezi bine costurile reale FARA RABLA pentru ca Rabla este de fapt o reducere data dealerului in defavoarea clientului final ( preturi tinute sus pentru ca producatorul stie de ajutorul dat de stat!). Si in aceeasi zi poti merge si pe la Ssangyong Pallady sa testezi un Tivoli sau Korando sau chiar si pe la un dealer KIA sau Hyundai daca Duster-ul tau ajunge la 28.000-30.000 euro!
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:
Donează prin Patreon AICI
Salut! Incercati si un MG de 17950 Euro cu TVA si fara rabla