In urma cu cateva zile a aparut o comunicare prin care Renault a anuntat ca renunta ca marca Dacia sa devina una electrica pentru ca incepand cu 2024 toate masinile Renault trebuie sa fie EV.
Si acest lucru se traduce prin separarea Dacia de Renault, pentru ca Dacia va produce incepand cu sfarsitul anului 2023 primele masini Lodgy si Bigster HYBRID, adica Dacia va avea sanse ca incepand cu anul 2025 sa devina cea mai importanta marca din Alianta Renault.
Si cand spunem asta, ne referim la faptul ca masinile Renault si Nissan EV urmeaza sa fie produs in doar cateva sute de mii de exemplare anual, in timp ce masinile Dacia cu motoare termice hybrid si in viitor PHEV vor atinge o cota de cateva milioane de exemplare anual.
In acest moment se decide soarta marcilor Renault si Nissan, care trebuie sa produca doar masini electrice cu preturi mari de achizitie, in timp ce Dacia urmeaza sa devina “un Volkswagen al Europei” conservatoare care NU VREA MASINI ELECTRICE.
Vom vedea cum milioane de germani, francezi, italieni vor cumpara masini Dacia pe benzina pentru ca nu vor mai avea sansa de a cumpara VW, Renault, Nissan, Audi, Skoda, Seat cu motoare termice!
CE SANSE ARE DACIA SA SE DEZVOLTE?
In primul rand trebuie sa ne uitam la solutia americanilor de la Ford care a ramas jumatate cu motoare termice si cealalta jumatate cu motoare electrice.
Implementarea in masa in Europa a masinii electrice este inca o utopie, pentru ca europeanul de rand nu vrea o asemenea masina scumpa cu autonomie infima, iar Dacia va produce la Mioveni toate motoarele termice simple, hybrid si PHEV ale Aliantei.
Specialistii spun ca incepand cu anul 2024 cand nu se vor mai putea cumpara masini Renault pe bezina cel putin 80% dintre clientii marcii vor trece automat la marca Dacia.
Din 2030 cand germanul de rand nu va mai putea sa-si cumpere un VW sau o Skoda pe benzina sau diesel va trece in masa spre masinile Dacia pentru ca acestea se vor vinde si atunci cu motoare termice.
Electrificarea fortata a marcilor Renault si Nissan va aduce in Europa o pierdere de cota de piata atat de mare, inca sunt sanse ca uzina de la Mioveni sa nu fie capabila a produce masini pe benzina intr-un numar atat de mare cat este cererea!
Jocul francezilor cu separarea marcilor ar putea duce la schimbari atat de drastice la capitolul vanzari, incat Renault si Nissan sa devina doar marci de imagine pentru Alianta si Dacia sa reprezinte volumul vanzarilor in Europa, lucru care este deja inceput cu Sandero care a devenit in 2022 CEA MAI BINE VANDUTA MASINA DIN EUROPA, model care nu are nici macar un model hybrid in oferta!
“Renault has said its Renault brand will be 100% electric in Europe by 2030, but company officials told Reuters the target does not apply to markets outside Europe and the group’s other brands, such as Dacia”.