Se pare ca visul romanilor de a face masini ieftine si bune a apus in urma crizei COVID19 si crizei semiconductorilor pentru ca masinile Dacia nu mai sunt ieftine.
Adica, daca pana in 2019 spuneai ca merge sa-ti cumperi o Dacia pentru ca era IEFTINA si destul de fiabila chiar daca NU AVEA O SIGURANTA BUNA in caz de accidente, acum in 2022 o Dacie Logan cu dotari ajunge sa fie vanduta cu peste 15.000 euro, si capitolu siguranta a ramas la fel.
Si ce mai bine este sa facem o comparatie cu o masina veche de 25 ani, un banal Volvo S40 din 1997 care si in prezent are conform normelor EuroNCAP 4 stele chiar daca restul competitorilor sai din acel an au fost depunctati pentru ca normele EuroNCAP au inceput sa fie mai serioase.
Dacia Logan 2022 se vinde acum cu peste 15.000 euro, are mult mai multe probleme tehnice si electrice fata de Logan I si Logan II, iar siguranta sa ramane la 2 stele EuroNCAP.
Un Volvo S40 de acum 25 de ani are un pret mediu in Europa de Vest de aproximativ 2.000 euro ( pret pentru care alegem o benzina cu mai putin de 150.000 km intr-o stare tehnica care sa treaca TUV-ul!), si continua si in anul 2022 sa fie o masina SIGURA in caz de accident.
Si cele patru stele ale vechiului Volvo sunt intregite de calificativul GOOD dat de americanii de la IIHS care au testat masina in 2002 ( adica acum 20 de ani) si au spus ca S40 este una dintre cele mai sigure modele ale anilor 2000.
Nu contestam faptul ca noul Logan 3 este o masina moderna, insa pentru ca are un pret de peste 15.000 euro si pentru ca utilizeaza ultima platforma tehnica Renault CMF de ultima generatie SIGURANTA in caz de accident trebuia sa fie cel putin la nivelul unui Volvo din anii 90.
Daca masina celor de la Pitesti ramanea la un pret de 8.000 euro si avea o platforma veche nu mai contesta nimeni nivelul de siguranta in caz de accident, insa Dacia se pare ca reduce costurile prin renuntarea la siguranta oferita pasagerilor in caz de accident, lucru care nu se vede la suratele ei Renault si Nissan care au aceleeasi platforme tehnice, si culmea aproximativ aceleasi pretui de vanzare in 2023!
Si pentru a intege mai bine dinamica unui accident frontal si deformarea caroseriei vezi imaginile de mai jos cu Logan 3 vs Volvo din anii 90:
Si daca tot nu crezi ca un S40 este in continuare o masina extrem de sigura, vezi video-ul de mai jos unde un asemenea model a rupt in doua un tractor intr-un accident in Europa!
Unu la mână că ăle este un Sandero,nu un Logan.Din ce văd pe filmare la impact frontal stă destul de bine,din moment ce partea de habitaclu nu se deformează și parbrizul rămâne intact.
Una la mana vb de o mașină nouă vs una de 25 ani , părerea mea nu sunt scuze pt Dacia că are tabla subțire și la siguranța este aproape zero