Primul astfel de model a fost Mercedes 300 T caroserie W124, masina estate realizata special pentru cei care nu doresc un SUV de mari dimensiuni insa care merg preponderent pe sosele acoperite cu zapada.
Acea prima generatie de la Mercedes a fost un best seller pentru ca oferea soferului o singuranta rutierea greu intalnita pe modele clasice cu tractiune doar pe puntea spate.
Pasul urmator a fost echiparea modelelor Clasa E din 1996 pentru versiunea E280 si E320 cu noua transmisie 4×4 denumita de Mercedes 4Matic.
Aceasta era o evolutie reala fata de cea care a echipat primul W124 pentru ca in mod normal masina mergea pe uscat ca o simpla propulsie si cand era nevoie sistemul 4Matic transfera din momentul motor pana la 35% si spre puntea fata.
Evident acest sistem nu era unul unde transmisia putea sa fie blocata in modul 50-50 intre cele doua punti, detaliu care nu a reprezentat pentru fanii Mercedes o mare problema.
Anii care au urmat au vazut aparitia transmisie 4Matic si pe modelele din clasele mai mici precum Clasa C insa si pe marele S Klasse pentru versiunea S350 si S500.
Acestea din urma aveau sa duca rafinamentul Clasei S intr-o alta dimensiune.
Mai mult decat atat Mercedes pregateste un nou sistem 4Matic pentru noile masini Mercedes Clasa A si Clasa B care sunt echipate cu noua cutie de viteze semiautomata 7G-DCT.
De fapt este pentru prima data cand un Mercedes de serie cu transmisie pe puntea fata va avea si un sistem 4Matic.