Piata auto second hand a devenit cea mai importanta sursa de achizitii auto pentru romanul de rand pentru simplul fapt ca masinile noi sunt extrem de scumpe si extrem de slab dotate.
Nici un roman nu vrea sa plateasca 27.000 de euro pe un VW Polo 1.0 TSI de 95 CP, cand pentru aceeasi suma de bani poate sa-si cumpere un BMW X3 diesel de 200 CP sau un Mercedes GLC de 200 CP si cutie automata cu 9 trepte si transmisie integrala.
Insa, atunci cand mergi spre piata SH cu siguranta vei avea probleme cu masinile samsarite de catre persoane din Germania sau Romania care stiu ca tu vrei un BMW diesel de 180.000 km, in timp ce masina vanduta are 450.000 de km si toate problemele din lume!
Principalele semne că masina ta are mai multi kilometrii în realitate decât are în bord!
Scaunul șoferului. Principalul suspect.
Primul lucru pe care ar trebui să îl verifici, chiar și înaintea motorului, este scaunul șoferului. De cele mai multe ori, samsarii de mașini dau kilometrii înapoi, dar nu schimbă și scaunele, deoarece este destul de scump.
Dacă scaunul prezinta urme de uzură peste limita normală, este un semn că aceasta poate avea în realitate peste 250 mii de kilometrii.
Semne care pot trăda un scaun uzat: tapiseria sau pielea ruptă, partea scaunului dinspre exteriorul mașinii lăsată, zgârieturi, etc.
Volanul și butoanele deteriorate
De asemenea, deteriorarea volanului și a butoanelor de pe bord indică o uzură excesivă.
Totuși, aceste elemente nu sunt exagrat de scumpe și chiar exista metode de a le recondiționa. Pe lângă vopsele pentru piele, am observat destul de multe anunțuri online pentru kituri de recondiționare a butoanelor.
Sunetul ușilor trebuie să fie „compact”
Acest aspect este mai greu de explicat. În mare parte, ușa nu ar trebui să sune ca la tractor atunci când o închizi. De asemenea, poți urmări ca liniile ușilor să corespundă. Dacă o ușă este mai lăsată, iarăși nu este un semn tocmai bun.
Starea anvelopelor
Data de fabricație a anvelopelor este trecută la vedere, cu săptămâna și cu anul aferente. Ai mari șanse să găsești anvelope originale pe o mașină cu un număr mic de kilometri parcurși, dar în cazul în care anvelopele par ca noi, iar kilometrajul indică o valoare mare, te poți îngrijora.
Mai gravă decât orice este prezența anvelopelor de mărci sau de tipuri diferite, precum și cele a căror uzură este neuniformă.
Aspectul tobei de eșapament
Este aproape imposibil să crezi un vânzător care îți vinde o mașină cu cel mult 50.000 de km parcurși, atunci când toba de eșapament are urme de rugină.
De obicei, acestea apar odată cu atingerea unei valori duble, iar acest indicator îl poți combina cu starea amortizoarelor. O pereche slăbită sau chiar înlocuită dă de gol un rulaj de cel puțin 150.000 de kilometri, așa că nu pierde ocazia de a pune mașina pe elevator.
CARE ESTE SINGURA SOLUTIE SA NU TE TEPUIASCA SAMSARII?
Mergi la un dealer al masinii pe care vrei sa o cumperi pentru ca ei ofera verificare 360 de grade, cu minimum 12 puncte de testare incluse.
Mașina este urcată pe elevator și pentru ca starea componentelor mecanice să fie determinată cât mai exact, iar interogarea computerului de bord se face și pentru a descoperi eventuale erori de funcționare.