Se pare ca microbul restaurarii unui automobil de colectie duce la o mentalitate greu de inteles pentru ca pana acum toti cei inscrisi in Retromobil Club nu trebuiau sa plateasca celebra rovinieta de drum CNAIR.
Ei bine, din aceasta saptamana CNAIR a spus ca toate masinile de colectie care merg pe sosele trebuie sa plateasca rovinieta care are un cost anual doar de 139 lei.
Insa, se pare ca in Romania avem foarte multi colectionari de-a dreptul saraci pentru ca sunt suprarati pe retelele de socializare ca sunt pusi sa plateasca cei 139 de lei pe an, suma echivalenta cu o masa la McDonals in doua persoane.
Pasul urmator este introducerea platii impozitului pentru masinile din Retromobil, solutie perfect normala in toate tarile civilizate mai ales ca multi circula cu ele zi de zi fara sa plateasca acest impozit.
Daca se introduce acest impozit vom vedea cum toate masinile din Retromobil se vor vinde la preturi decente de achizitie, sau vor ajunge sa fie inscrise “pe Bulgaria”.
In total sunt doar 1.500 de masini inscrise la Retromobil Club Roman, asociatie care pana acum avea reduceri din partea statului prin CNAIR, Ministerul de Finante sau RAR.
COMUNICAT OFICIAL CNAIR
CNAIR informează utilizatorii rețelei de drumuri naționale, deținători de vehicule de interes istoric, că în conformitate cu prevederile Legii nr. 226/2023 privind aplicarea unor tarife rutiere pe rețeaua de drumuri naționale din România, la data intrării în vigoare a acesteia, exceptarea vehiculelor istorice de la obligaţia de plată a rovinietei şi a tarifului de trecere, stabilită în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare, încetează.
Începând cu data de 16.10.2023, zi până la care CNAIR va finaliza procesul de prelucrare a datelor privind vehiculele istorice care au fost înscrise în baza de date a Sistemului informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control al rovinietei cu vehicule exceptate, în vederea eliminarii din aceasta, utilizatorii vehiculelor istorice au obligația de a achita tariful de utilizare și tariful de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Nu e vorba de cât costă.
E vorba că nu e corect sa fie considerat că mașinile de epocă folosesc infrastructura în aceeași măsură ca o mașină nouă.
Dacă ti se pare ok ca cineva sa plătească aceeași sumă pentru câteva sute de km ca cineva care face câteva zeci de mii de km de an, vă meritati soarta si drumurile din tara asta. Vreți să primiti lucruri bune pentru care să plătească alții.
Exact toti trebuie sa platim daca rulam pe aceleasi drumuri!
Si ca fapt divers verzi ca sunt unii care merg zi de zi cu aceste masini din club fara probleme!