Politia Rutiera spune ca principalii vinovati pentru producerea celui mai mare carambol auto din ultimii ani sunt chiar soferii.
Aici nu poti sa acuzi vremea ca in aceasta dimineata a fost ceata pe A2, insa sunt peste 60 de masini distruse si peste 140 de persoane au fost la un pas sa-si piarda viata datorita prostiei soferilor.
CINE ESTE DE VINA?
Aici spunem fara discutii ca principalii vinovati sunt soferii implicati in acest carambol pentru ca nu au tinut distanta regulamentara fata de restul participantilor la trafic, insa si pentru ca au mers cu o viteza prea mare in conditii de trafic vitrege unde pe autostrada in Romania viteza maxima este de 80 km/h.
Si poate cea mai mare problema este aceea ca acesti soferi la fel ca si alti poate milioane din Romania nu stiu sa conduca pe vreme precara, si in special pe ceata in regim de autostrada.
Aici romanii fac prostia de a frana pana la zero km/h si a da drumul la avarii, lucru extrem de periculos pe o autostrada unde viteza maxima este de 130 km/h si noi toti stim ca romanii merg in medie cu 140 sau 150 de km/h.
Impactul la aceste viteze este de multe ori devastator.
Ultimul si poate cel din urma motiv pentru care aceste accidente se intampla in Romania este ca in scoala de soferi instructorii nu-i invata pe cursanti cum trebuie sa conduca in aceste conditii de rulare grele!
Sa-i inveti sa puna avaria pe autostrada la prima ploaie mai serioas duce automat la aceste incidente tragice in care zeci de masini vor ajunge la fier vechi pentru ca asiguratorii nu vor tine cont de cei care nu produc accidente pentru ca nu tin distanta regulamentara fata de masina din fata!
VEZI CE ZICE POLITIA RUTIERA IN CAZ DE CEATA PE AUTOSTRADA:
Pe timp de ceaţă, în afară de reducerea vitezei, mărirea distanţei în mers şi folosirea corespunzătoare a luminilor, în ceea ce priveşte autostrăzile trebuie respectate şi alte reguli specifice:
– nu opriţi pe benzile de circulaţie şi pe banda de urgenţă!
– în cazul unei pene sau defecţiuni tehnice, porniţi luminile de avarie, echipaţi-vă cu vesta reflectorizantă, scoateţi pasagerii din autovehicul în afara părţii carosabile şi amplasaţi triunghiurile reflectorizante, unul după celălalt, la distanţe mai mari!
Ceaţa impune din partea celor aflaţi la volan, dar şi a celorlalte categorii de participanţi la traficul rutier, o conduită preventivă pe toată durata deplasării pe drumurile publice.
Este necesar să se ruleze cu viteză redusă, adaptată permanent condiţiilor de drum, iar fiecare manevră în trafic să se facă numai după o temeinică asigurare. Pentru aceasta, oglinzile retrovizoare trebuie să fie reglate corespunzător.
Recomandăm ca luminile de întâlnire ale autovehiculelor să fie aprinse ziua pe toate categoriile de drumuri, nu doar pe cele pe care există obligativitatea instituită prin lege. În condiţii de ceaţă densă, trebuie folosite şi luminile de ceaţă.
Nu trebuie uitat că cea mai periculoasă manevră pe timp de ceaţă este depăşirea. Aceasta cu atât mai mult, cu cât cei ce depăşesc pot fi surprinşi de apariţia bruscă de pe sensul opus a unor autovehicule care circulă fără lumini sau având în funcţiune doar luminile de poziţie.