Incepand in acest an Rabla va avea un buget limitat pentru ca actualul ministru al mediului, udemeristul Tanczos Barna a anuntat ca a dublat plafonul fondului de mediu pentru masinile electrice si PHEV.
Daca in trecut Programul Rabla era un real ajutor pentru romanul de rand care dorea sa-si cumpere o masina noua de buget, acum intregul program este directionat cu tot cu fonduri spre masinile electrice si PHEV care din pacate nu reprezinta mare lucru pe piata din Romania.
Tanczos Barna vine la TV si lauda performantele celor de la Dacia cu gama Spring construita in China, fara sa spuna ca restul masinilor electrice cu preturi reale de peste 25.000 euro au avut vanzari extrem de mici in ultimii doi ani.
Vedeta programului Rabla Plus a fost masina Hybrid care a reusit cifre cu adevarat impresionate pentru ca romanii renunta usor la achizitia de maisni NOI DIESEL, insa in viitor cei care vor sa-si cumpere un Logan de baza vor avea probleme pentru ca fondurile Rabla urmeaza sa fie din ce in ce mai reduse pentru acestia.
In ciuda faptului ca in toate tarile puternic industrializate precum Olanda, Germania sau Norvegia ajutorul dat de stat celor care vor o masina electrica este AN DE AN DIN CE IN CE MAI MIC, in Romania acest Tanczos Barna vrea sa ajute dealerii auto cu aceasta Rabla Plus.
Realitatea este crunta “la nivelul asfaltului” pentru ca romanii sunt din ce in ce mai saraci, iar achizitia unei masini NOI prin Rabla devine un deziderat greu de atins.
Lobby-ul agresiv al importatorilor auto in zona politicului face ca aceste programe sa-i ajute exclusiv pe ei, fara sa tina cont de faptul ca in 2021 romanii au cumparat aproape 400.000 de masini SH de calitate din Europa de Vest.
Vanzarile de masini noi sunt intr-o scadere constanta pe piata din Romania conform ACEA, iar disperarea dealerilor incepe sa devina vizibila!