Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Ce este Puntea DeDion?

Primul si cel amia important element care a facutca acest tip de susspensie sa continue sa fie folosita a fost factorul financiar si anume suspensia rigida este mult mai ieftin de produs decat cea independenta. De asemenea un alt motiv a fost si cel al comportamentului rutier care in ciuda faptului ca suferea de pe urma greuattii excesive era inca de actualitate. Datorita faptului ca rotile sunt conectate printr-un ax rigid acestea ofera o stabilitate buna in virajele luate cu viteza.

Oricum greutatea foarte mare a puntii rigide a constituit cel mai mare dezavantaj suspensiei clasice. Pentru a elimina acest element nefavorabil constructorii de automobile si in special cei care produceau masini sport au aplicat sistemul DeDion. Acesta are o greutate mai mica in comparatie cu puntea rigida clasica datorita faptului ca cele doua roti nu sunt conectate printr-un ax fix iar componentele suspensiei, diferentialul si arcurile nu mai interactioneaza cu miscarea rotilor.

La fel ca si la suspensia independenta acestea sunt montate pe caroserie si dispun de un sistem ingenios de conecatre cu puntea. Rotile sunt interconecte printr-un ax numit tubul DeDionc care permite rotilor intr-o oarecare masura sa lucreze independent. Rezultatul folosirii puntii DeDion este un comportament rutier mult mai exact in comparatei cu puntile rigide clasice.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente