Sa-ti cumperi un Logan 3 nou in 2023 reprezinta o decizie usoara pentru cine vrea un mijloc de transport personal fara nici un considerent de ordin sentimental, adica mergi la Dacia platesti cu Rabla 14.000 euro si pleci acasa cu o masina care are o utilitate indiscutabila.
Insa, niciodata nu vei avea satisfactia ca esti a volanul unei masini bune care sa te faca sa zambesti cand ajungi in zona rosie a turometrului.
DE CE MERITA SA ALEGEM UN ICON AL ANILIOR 90?
Insa, daca esti un sofer pasionat care are timp si pasiune sa “mestereasca” la o masina vece atunci cele de mai jos sunt cu siguranta demn de luat in seama:
Daca esti un pasionat al fenomenulu auto si banii nu conteaza pentru tine, atunci cu siguranta trebuie sa te indrepti spre un Porsche 911 Carrera (993) (1994-1998) care se vinde cu un pret mediu de 60.000 euro pentru gama de baza, pret care urca spre 80.000 euro daca ajungi sa-i faci modificarile necesare la componente tehnica intr-un service Porsche autorizat.
O alta solutie este fara discutii gama Ferrari F355 (1994-1999) care pleaca de la 90.000 euro intr-o stare buna, supercar care ramane si in prezent unul dintre cele mai dorite masini Ferrari din toate tipurile.
In segmentul IEFTIN SI BUN gasim fara probleme un Peugeot 106 (1991-2003), masina micuta insa care avea sa demonstreze germanilor ca Peugeot este singurul specialist european in producerea de masini GTI pentru mase. Motorul recomandat este evident cel de 1.6 litri aspirat de 120 CP.
Pentru fanii off-roada singura solutie este gama Mitsubishi Pajero (V20, 1990–2000) care avea sa fie prima masina din lume cu transmisia SuperSlect. Motorul recomandat de noi este cel V6 de 3.5 litri si cutie automata Aisin care ofisa o putere de 194 CP si 314 Nm.
Fanii Toyota vor suspina cand vor vedea pe sosea un Toyota MR2 Mk2 (1990-1999), singura masina japoneza vanduta in Europa cu motor central si un pret decent de achizitie, gama premium Supra nu intra aici pentru ca este mult prea scumpa si nu are imaginea de marca a unui Porsche sau Ferrari.
Pacat ca MR2 nu a fost adus in Europa cu motoare turbo de 200 si 240 CP!
Si daca tot nu vrei sa conduci un BMW E32 sau un Mercedes W140 atunci singura solutie pentru tine este un Lexus LS400 (1990-2000) care avea sa demonstreze ca japonezii fac cele mai fiabile masini premium din lume.
Motorul V8 pe benzina 1UZ-FE a rams in istorie Toyota Lexus drept apogeul tehnologiei la capitolul rezistenta in timp, motorul putand parcurge 2 milioane de km fara interventii la partea de mecanica.
Oferta germanilor include pe langa un Opel Calibra exceptional cu motorul 2.0 Turbo si un mult cautat Volkswagen Corrado (1988-1995) bazat pe Golf III.
Versiunea 1.8 G60 cu compresor mecanic de 160 CP a ramas in istoria VW drept masina cea mai criticata, insa in egala masura si una dintre cele mai iubite!
Cel mai bun BMW din acea perioada ramane fara discutii gama E31 care se mai numea si BMW Seria 8 1990-1999. Motorul recomandat de catre specialisti este V8-ul de 4.4 litri si 286 CP gasit pe 840i, motor puternic si extrem de rafinat.
Si acest top nu putea sa fie inchis fara oferta italienilor de la Fiat care aveau in anii 90 senzationalul Fiat Bravo HGT (1995-1999), masina echipata cu motorul pe benzina cu 5 cilindri in linie de 154 CP care avea sa-ti aduca aminte repede de senzatiile unui Alfa Romeo GTV din aceeasi perioada.