Sa cumperi un S63 AMG de peste 600 CP sau un BMW 760 iL cu un motor V12 este ceva normal pentru segmentul premium.
Chiar si asa, aceeasi constructori care ofera cele mai puternice motoare pe benzina din lume pe masinile de mare serie, ofera si versiuni de motorizari care nu sunt din nici un punct de vedere demne de laudat.
Primul in trio-ul german este Audi care ofera cea mai slaba motorizare pe limuzina A8. Aceasta se numeste A8 Hybrid si vine echipat standard cu un motor pe benzina de doi litri TFSI si un motor electric montat in transmisie.
Motorul 2.0 TFSI dezvolta o putere maxima de 245 CP, iar repriza de la 0-100 km/h este atinsa in doar 7.7 secunde. Viteza maxima este de 235 km/h si pretul de achizite este de 79.000 euro.
Urmatorul in acest top al celor mai slabe masini de lux se afla BMW 730d Blue Performance care are un diesel de trei litri cu 6 cilindri in linie si 258 CP. Aceasta este cea mai slaba motorizare care poate echipa un BMW Seria 7, iar repriza de la 0-100 km/h este atinsa in doar 6.1 secunde.
Aceste performante par foarte bune la prima vedere, insa daca ne uitam la faptul ca cel mai slab motor pe benzina care echipeaza modelul 740i si care dezvolta o putere maxima de 320 CP.
Ultima prozitia insa cu siguranta cea mai slaba masina de lux din lume este ocupata de Mercedes cu modelul S300 Hybrid, o masina care primeste pe aceasta noua generatie titulatura 300 in loc de S250.
Sub capota se ascunde un motor cu 4 cilindri diesel ( aceelasi care echipeaza si gama Sprinter si Vito) si care dezvolta o putere maxima de 201 CP. Motorul este ajutat si de un propulsor electric de putere mica care pune in miscare masina in mediul urban.
La capitolul performante noul S300 BlueTec Hybrid ajunge la 100 km/h in doar 7.6 secunde si are o viteza maxima de 240 km/h. In comparatie cu Audi A8 Hybrid rafinamentul celor de la Mercedes este usor diminuat atat pentru ca motorul 2.2 CDI este zgomotos cat si pentru faptul ca motorul pe benzina 2.0 TFSI este foarte rafinat.
BMW joaca o carte clasica, respectiv ofera un diesel de cilindree mare care este puternic, este extrem de economic si care ofera cele mai bune performante dintre cele trei masini de fata.
Noi cei de la Autolatest nu am alege in nici o versiune cea mai slaba motorizare care poate sa echipeze aceste nave amiral pentru simplu fapt ca motoarele pe benzina de cilindree mai mare oferite 3.0 TFSI, S500 sau 740i sunt mult mai rafinate, mult mai puternice si ofera celui din spatele volanului o imaginea realmente premium.
In aceasta clasa de masini nu se poate face un compromis la capitolul motorizari. Vrei o masina extrem de economica mergi mai jos in segment si alege un Audi A6, un BMW Seria 5 sau un Mercedes Clasa E.